Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed, 03. Apr. 2024   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" online und am Campus offene Sprechstunden bei geschulten Tutoren an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen...
read on
 Tue, 02. Apr. 2024   Stefan de Dios Panal

"Aufstiegsstipendium - Studienförderung für Berufserfahrene"

Bewerbung bis zum 10. Juni 2024 möglich
read on
 Mon, 01. Apr. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

9. April 2024, 12 Uhr, LB 107
read on
 Mon, 01. Apr. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

9. April 2024, 14.00 Uhr, LB 107
read on
 Thu, 28. Mar. 2024   v.d.Goltz

Topics in Economic Growth and Development

Neues Modul in der Bachelorvertiefung Management & Economics
read on
 Tue, 26. Mar. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Sommersemester 2024

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Tue, 26. Mar. 2024   Stefan de Dios Panal

DUE-Mobil Stipendium 2024

Bewerbungszeitraum: 01.-30.04.2024
read on
 Wed, 20. Mar. 2024   Stefan de Dios Panal

Informationsangebote zu Stipendien

Liebe Studierende, hiermit möchten wir auf das vielfältige Informationsangebot des ABZ zum Thema "Stipendien" hinweisen. Weiterführende Informationen finden Sie im beigefügten Bild und auf der Website. Eine Auswahl der...
read on
 Tue, 19. Mar. 2024   Stefan Krebs

Anmeldung für die Zusatzkurse der MSM im Sommersemester 2024

ab 04.03.2024 12:00 Uhr bis 22.03.2024 über das LSF
read on
 Tue, 19. Mar. 2024   Nick Hof

Anmeldung zum Forschungsseminar Marketing (Hauptseminar) im Sommersemester 2024

Anmeldung verlängert bis zum 03.04.2024!
read on
 Wed, 06. Mar. 2024   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Tue, 05. Mar. 2024   Lehrstuhl PUU

Informationen zum Bachelorseminar Personalmanagement im SoSe 2024

Bitte bewerben Sie sich bei Interesse in der Zeit vom 02. – 05.04.2024 um einen Teilnahmeplatz am „Bachelorseminar Personalmanagement“ via E-Mail unter ls.puu@uni-due.de . Fügen Sie Ihrer Bewerbungs-E-Mail Ihren aktuellen...
read on

Currently showing 25 to 36 out of 256