Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Tue, 20. Feb. 2024

Tutoren für das Sommersemester gesucht

Liebe Studierende, für das kommende Sommersemester werden in den folgenden Fächern Tutoren gesucht: 1. Block Grundlagen des Personalmanagements (bei Interesse bitte direkt beim zuständigen Lehrstuhl melden) Strategis...
read on
 Fri, 16. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Automatisierung und KI in der Gaswirtschaft: Ein pragmatischer Ansatz zur Optimierung der Energieinfrastruktur"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Tue, 06. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

ada-Zukunftsstipendium: Ideelle Förderung für Studierende aus dem Ruhrgebiet

Bewerbungsschluss: 10.03.24
read on
 Mon, 05. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im SoSe 24

Für Studierende der Studiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik: Die Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im Sommersemester 2024 findet vom 05. bis zum 23. Februar 2024 über HISinOne statt. Sollte es bei der Online-Anmeldung...
read on
 Thu, 01. Feb. 2024   Wanja von der Goltz

Nachholtermin Tutorium BePro am 2.2.

Liebe Studierende, die ausgefallene Sitzung des Tutoriums zu Beschaffung & Produktion bei Julia Krux wird morgen (2.2.) um 16 Uhr in der LA Aula nachgeholt.
read on
 Tue, 30. Jan. 2024   v.d.Goltz

Die MSM vernetzt sich weiter: Besuchen Sie unser LinkedIn-Profil!

Liebe Studierende, liebe Mitarbeitende, im Rahmen unserer Social-Media-Initiative freuen wir uns, Ihnen mitteilen zu können, dass die MSM nun über einen offiziellen LinkedIn-Kanal verfügt! Der direkte Link lautet: https://ww...
read on
 Fri, 26. Jan. 2024   Wanja von der Goltz

Die MSM vernetzt sich weiter: Besuchen Sie unser Instagram-Profil!

Liebe Studierende, liebe Mitarbeitende, im Rahmen unserer Social-Media-Initiative freuen wir uns, Ihnen mitteilen zu können, dass die MSM nun über einen offiziellen Instagram-Kanal verfügt! Der direkte Link lautet: https://w...
read on
 Sat, 20. Jan. 2024   Finance & Banking

Rückschau: European Bankers Forum 2024

Gemeinsames Seminar mit Praxispartnern hat wieder stattgefunden
read on
 Sat, 20. Jan. 2024   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 2. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 6. Februar bis 5. März finden unsere Prüfungen des zweiten Blocks statt. Die Prüfungen werden am Campus und vereinzelt in der Luise-Albertz-Halle (LAH) in Oberhausen sowie in der Grugahalle in...
read on
 Wed, 10. Jan. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 24/25 und SoSe 25 möglich

Liebe Studierende, bitte beachten Sie, dass die Bewerbungsfrist für ein Auslandsstudium im WiSe 24/25 und SoSe 25 im europäischen Ausland am 31. Januar 2024 endet. Außerdem können Sie sich bis zum 31. Januar 2024 für den Fall...
read on
 Wed, 03. Jan. 2024   v.d.Goltz

Placement Test für das E2-Modul Wirtschaftsenglisch

Termin und Anmeldefrist zum SoSe 2024
read on
 Fri, 24. Nov. 2023   Lena Grünhagen

PROMOS Stipendium 2024

Liebe Studierende und Doktorand:innen, der DAAD vergibt für das Jahr 2024 Stipendien für die nachfolgenden Auslandsaufenthalte: Studienaufenthalte außerhalb Europas (1 - 6 Monate) Auslandsaufenthalte von Studierenden...
read on

Currently showing 25 to 36 out of 253