Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri., 06. Dec. 2024   Stefan de Dios Panal

Master Plus-Stipendium der Claussen-Simon-Stiftung

Bewerbungsphase: 06. Januar bis 02. Februar 2025
read on
 Thu., 05. Dec. 2024   Noel Liebing

Wissenschaftliche Hilfskräfte (w/m/d) gesucht

Der Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement und Handel sucht zum 01.03.2025 für 6 - 10 Stunden wöchentlich zwei wissenschaftliche Hilfskräfte (w/m/d). Weitere Informationen zur Stelle und zur Bewerbung finden Sie hier.
read on
 Wed., 04. Dec. 2024

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsicht "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd)"

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsicht an Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd) Donnerstag, 19.12.2024 zwischen 09:00 und 12:00 Uhr  Eine Klausureinsicht kann nur nach vorheriger...
read on
 Sat., 30. Nov. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Excel Grundkurse im 2. Block des Winterersemesters 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 25. Nov. 2024   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Zukunft gestalten: Karriere- und Weiterbildungsmöglichkeiten in den Bereichen Digital Humanities und Forschungsdatenmanagement"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Fri., 22. Nov. 2024   Stefan de Dios Panal

UDE-Stipendientag am 05. Dezember 2024

von 14-16 Uhr im Glaspavillon (R12 S00 H12), Campus Essen
read on
 Thu., 21. Nov. 2024   Lehrstuhl PUU

Stellenausschreibung als wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d) am Lehrstuhl für Personal und Unternehmensführung

Unser Team sucht ab 15. März 2025 eine wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d). Hier finden Sie die Stellenausschreibung für die zu besetzende Stelle. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
read on
 Fri., 15. Nov. 2024   Wanja von der Goltz

Exkursion zu Rhenus am 9.12.

Einladung und weitere Informationen
read on
 Thu., 14. Nov. 2024

Schmalenbach-Stipendium

Liebe Studierende, wir möchten Sie gerne auf das Schmalenbach-Stipendium aufmerksam machen. Das Stipendienprogramm richtet sich an Studierende in einem betriebswirtschaftlich orientierten Master-Studiengang an...
read on
 Tue., 12. Nov. 2024   Marie Neuhaus

Einladung zur Kennenlern-Veranstaltung für Erstsemester im Studiengang Wirtschaftspädagogik

Liebe Erstsemester-Studierende des Bachelorstudiengangs Wirtschaftspädagogik, wir begrüßen Sie herzlich an der Mercator School of Management! Zu Beginn Ihres Studiums möchten wir Sie zu einer ersten Kennenlern-Veranstaltung...
read on
 Mon., 11. Nov. 2024   v.d.Goltz

Klausuranmeldephase für das Wintersemester 2024/25

4. bis 15.11.2024
read on
 Thu., 31. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Einführung von Kolloquiumsprüfungen zu Abschlussarbeiten

Liebe Studierende, wie bereits seit längerem angekündigt führen wir in allen Studiengängen der BWL und Wirtschaftspädagogik an der MSM Kolloquiumsveranstaltungen und -prüfungen zur Begleitung von Bachelor- und Masterarbeiten...
read on

Currently showing 25 to 36 out of 240