Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 15. Jan. 2025   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 2. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 4. Februar bis 5. März finden unsere Prüfungen des zweiten Blocks statt. Die Prüfungen werden diesmal komplett am Campus in Duisburg durchgeführt. Den aktuellen Prüfungsplan, alle Hinweise...
read on
 Sun., 12. Jan. 2025   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 25/26 und SoSe 26

Bewerbungszeitraum: 01.12.2024 bis zum 31.01.2025
read on
 Wed., 08. Jan. 2025   Stefan de Dios Panal

Selbstbewerbung um ein Stipendium der Studienstiftung

Liebe Studierende, unter dem Motto „Stipendium für dich!“ ruft die Studienstiftung des deutschen Volkes auch in diesem Jahr wieder Studierende im ersten und zweiten Fachsemester zur Bewerbung um ein Stipendium auf. Die...
read on
 Mon., 06. Jan. 2025   Finance & Banking

PwC zu Gast an der MSM

Liebe Studierende, am Donnerstag, den 16.01.2025 um 12:00 Uhr (Raum LB 107) ist PwC zu Gast an der MSM. Wir werden über die tägliche Arbeit in der Beratung erfahren, mit einem Fokus auf aktuelle Themen aus der...
read on
 Mon., 06. Jan. 2025   Finance & Banking

Job offer: Student assistant (m/w/d)

Dear students, we are looking for a student assistant (m/f/d) to work at our chair. We are looking for: Students in an Economics/Business Administration program with good grades. We are looking for good English skills, the...
read on
 Wed., 18. Dec. 2024   Lehrstuhl SO

Lehrstuhl für Service Operations sucht Verstärkung (Bewerbungsfrist: 21. Januar 2025)

Der Lehrstuhl für Service Operations ist auf der Suche nach einem neuen Wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Mehr Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier.  
read on
 Tue., 17. Dec. 2024   Lehrstuhl PUU

Forschungsseminar "Performance Management and Leadership" zum Thema "KI-gestütztes Forschen im Rahmen von Performance Management and Leadership"

Der Anmeldezeitraum für das Forschungsseminar im Sommersemester 2025 läuft vom 24.03.2025 bis zum 07.04.2025. Für die verbindliche Anmeldung benötigen wir von Ihnen folgende Daten und Unterlagen: - Name, Vorname -...
read on
 Tue., 17. Dec. 2024   Lehrstuhl PUU

Informationen zum Bachelorseminar Personalmanagement im SoSe 2025

Bitte bewerben Sie sich bei Interesse in der Zeit vom 31.03.2025 – 04.04.2025 um einen Teilnahmeplatz am „Bachelorseminar Personalmanagement“ via E-Mail unter ls.puu@uni-due.de . Fügen Sie Ihrer Bewerbungs-E-Mail Ihren aktuellen...
read on
 Mon., 16. Dec. 2024   Lehrstuhl Finance

Seminar Finance SS 2025

Liebe Studierende, im kommenden Semester bietet der Lehrstuhl für Finance ein Masterseminar zum Thema "Financial Risk Management" an. Die Informationen zum Seminar finden Sie hier. Wir freuen uns, Sie in...
read on
 Wed., 11. Dec. 2024   Stefan de Dios Panal

Digitale Informationsveranstaltung des International Office der MSM zu Möglichkeiten eines Auslandsstudiums

Liebe Studierende, wir möchten herzlich Sie zu unserer am 07. Januar 2025 um 14 Uhr stattfindenden Informationsveranstaltung zu den Möglichkeiten eines Auslandssemesters einladen. Im Rahmen der Veranstaltung werden wir Ihnen...
read on
 Wed., 11. Dec. 2024   Stefan de Dios Panal

Gruppenangebot zum Umgang mit Prüfungsängsten

Sie haben Angst vor mündlichen oder schriftlichen Prüfungen? Sie leiden unter Stresssymptomen, fühlen sich blockiert und finden nicht zu Ihrer vollen Leistungsfähigkeit? Oder vermeiden Sie sogar, sich der Prüfungssituation zu...
read on
 Tue., 10. Dec. 2024

Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management gegründet

Seit November 2024 gibt es den (gemeinnützigen) Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management (WFV-MSM) e.V., der aus dem in 1988 gegründeten Duisburger Volkswirtschaftliches Forschungsseminar e.V. hervorgegangen...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 239