In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program. 

 

 

Current MSM News

 Mon, 26. Oct. 2020   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der MSM Zusatzkurse im Wintersemester 2020 / 2021

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon, 26. Oct. 2020   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

4. November 2020, 11 Uhr
read on
 Thu, 22. Oct. 2020   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für die Orientierungswoche der MSM

Liebe Erstsemester der MSM, sollten Sie bisher keine E-Mail von Herrn de Dios Panal mit Informationen zur Orientierungswoche erhalten haben, melden Sie sich bitte bis zum 25.10. über das auf der nachfolgenden Website hinterlegte...
read on
 Thu, 22. Oct. 2020   Jutta Schneider

ECFS Online Bankensymposium 2020

Liebe Studierende, liebe Mitarbeiter, ganz herzlich laden wir Sie zum diesjährigen Online Bankensymposium 2020 am 29.10.20 ein. Aufgrund der aktuellen Lage haben wir das ursprünglich für März geplante Symposium verschoben und...
read on
 Tue, 20. Oct. 2020

Lehrstuhl für Interne Revision - Ausschreibung von Masterarbeiten

Der Lehrstuhl für Interne Revision sucht zeitnah Studierende, die ihre Masterarbeit zu den folgenden Themen schreiben wollen: Process Mining and Auditing (2 Themen) Grundprinzipien der Internen Revision (2 Themen) Bitte...
read on
 Mon, 19. Oct. 2020   Lehrstuhl PUU

Stellenausschreibung als wissenschaftliche(r) Mitarbeiter(in) (w/m/d) am Lehrstuhl Personal und Unternehmensführung

Unser Team sucht zm 01.02.2021 Verstärkung. Hier finden Sie die Stellenausschreibung für die zu besetzende Stelle. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
read on
 Fri, 16. Oct. 2020   v.d.Goltz

Teilnehmende Erstsemestler für LIMES-Studie zu Schulabschlüssen gesucht

Liebe Studierende, für eine Studie vom Bundesministerium für Bildung und Forschung sucht das TestDaF-Institut Teilnehmer*innen (Abschlussklasse 2020 des International Baccaleureate, des Deutschen International Abiturs oder des...
read on
 Thu, 15. Oct. 2020   Stefan de Dios Panal

DiMento - Mentoringprogramm für Master- und Promotions-Studierende

im Übergang vom Studium in den Beruf
read on
 Thu, 08. Oct. 2020   v.d.Goltz

Anmeldeverfahren für Präsenzveranstaltungen im Wintersemester

Im Wintersemester 2020/21 sind an der MSM nach derzeitigem Stand einige wenige Vorlesungen als Präsenzveranstaltungen geplant. Da in diesen Vorlesungen eine Erfassung der anwesenden Teilnehmer*innen notwendig ist, um entsprechende...
read on
 Wed, 07. Oct. 2020   v.d.Goltz

Aktuelle Informationen zur Orientierungswoche

Liebe (neue) MSM-Studierende, auf Grund der aktuellen Entwicklungen der Corona-Fallzahlen in Deutschland und unseren Nachbarländern haben wir uns kurzfristig entschlossen, die Orientierungswoche für Erstsemester-Studierende zum...
read on
 Mon, 05. Oct. 2020   Ann-Marie Zimmer

DZ BANK Career Talk

Liebe Studierende, Sie haben Lust auf spannende Einblicke in die Arbeitswelt der DZ BANK? Sie interessieren sich für Banking, IT, Innovation, Digitalisierung oder Recht? Dann nehmen Sie am digitalen DZ BANK Career Talk teil und...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 177