Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Tue., 08. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Lehramtsstipendium Ruhr

Bewerbungsphase: 02.12.24 - 20.01.25
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Marie Neuhaus

Jetzt dem Instagram Account der MSM folgen

Liebe Erstsemester, wir möchten hiermit auf unseren Instagramaccount hinweisen: https://www.instagram.com/msm.unidue/ Dies und mehr erwartet Sie auf unserem Kanal: Angebote der Fachschaften Einladungen zu...
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Informationsveranstaltung für nachgerückte Studierende

Liebe Studierende, sollten Sie die Orientierungswoche verpasst haben bzw. noch Fragen zum Studienbeginn an der MSM offen sein, besuchen Sie uns gerne am Dienstag, den 08.10. um 15 Uhr in Raum LB 137 zur...
read on
 Fri., 04. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" online und am Campus offene Sprechstunden bei geschulten Tutoren an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen...
read on
 Fri., 04. Oct. 2024   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2024/25

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2024/25: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet...
read on
 Tue., 01. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Studentische Hilfskräfte mit IT-Affinität gesucht

Liebe Studierende, das Dekanat der MSM sucht fünf studentische Hilfskräfte (m/w/d) zur Unterstützung des First-Level-Supports (Hardware & Software) in der Fakultät. Ihr Profil: Sie studieren an einer deutschen...
read on
 Tue., 01. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Umsetzung der VWL-Änderungen im Master BWL

Liebe Studierende, vor einigen Monaten haben wir Sie über die Änderungen informiert, die zum Wintersemester 2024/25 im VWL-Programm in den betriebswirtschaftlichen Masterstudiengängen umgesetzt werden (die Folien dazu finden...
read on
 Mon., 30. Sep. 2024   Wanja von der Goltz

Optimierung deiner Unterlagen für Messebesuche oder Bewerbungen

Career Service Angebote des ABZ für die Studierenden der Mercator School of Management
read on
 Mon., 30. Sep. 2024   Stefan de Dios Panal

DiMento - Diversity-Mentoringprogramm für Master- und Promotionsstudierende

Das fakultätsübergreifende Mentoring-Programm „DiMento“ bietet Master- und Promotionsstudierenden eine individuelle Vorbereitung auf den Übergang ins Arbeitsleben und eignet sich für Studierende und Promovierende, die eine...
read on
 Thu., 26. Sep. 2024   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

8. Oktober 2024, 10.30 Uhr, LB 104
read on

Currently showing 1 to 12 out of 260