Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed, 24. Jul. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungsfrist für Auslandsstudium im Spring Term in Asien, Australien sowie Nord- und Südamerika endet am 31. Juli 2024

Liebe Studierende, die Bewerbung für ein Auslandsstudium im Spring Term 2025 an einer unserer Partnerhochschulen in Asien, Australien sowie Nord- und Südamerika ist noch bis zum 31.07.2024 möglich. Auf den Seiten des...
read on
 Tue, 23. Jul. 2024   Vanessa Lopez-Kasper

Reminder: Volunteers für die „1st International Conference on Auditing and Artificial Intelligence“ gesucht

Sie wollten schon immer eine internationale (wissenschaftliche) Konferenz hautnah miterleben? Jetzt haben Sie die Chance dazu!
read on
 Tue, 23. Jul. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

8. Oktober 2024, 12 Uhr, LB 104
read on
 Tue, 23. Jul. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

8. Oktober 2024, 14.00 Uhr, LB 104
read on
 Mon, 22. Jul. 2024   Lehrstuhl Interne Revision

Teilnehmer für spannendes wissenschaftliches Experiment eines DAX-40-Unternehmens gesucht!

Haben Sie Interesse, an einem spannenden und praxisrelevanten Experiment für ein DAX-40-Unternehmen teilzunehmen? Dann haben Sie jetzt die Chance dazu!
read on
 Mon, 22. Jul. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM Seminar im WiSe 24/25

Für Studierende der Studiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik: Die Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im Wintersemester 2024/2025 findet vom 22. Juli bis 12. August 2024 über HISinOne statt. Sollte es bei der Online-Anmeldung...
read on
 Thu, 18. Jul. 2024   v.d.Goltz

Placement Test für das E2-Modul Wirtschaftsenglisch

Termin und Anmeldefrist zum WiSe 2024/25
read on
 Wed, 17. Jul. 2024   Lehrstuhl Finance

Studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Finance gesucht

Der Lehrstuhl für Finance sucht ab sofort eine Studentische Hilfskraft. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
read on
 Tue, 16. Jul. 2024   Lehrstuhl Steuern

Steuerseminar - Wintersemester 2024/2025

Liebe Studierende, Informationen (Anmeldung, Termine und Ablauf) zu unserem Seminar im Wintersemesters 2024/2025 können Sie den Verfahrenshinweisen entnehmen. Eine Liste mit den Seminararbeitsthemen finden Sie hier. Um den...
read on
 Tue, 16. Jul. 2024   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 2. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 23. Juli bis 19. August finden unsere Prüfungen des zweiten Blocks statt. Die Prüfungen werden diesmal alle am Campus in Duisburg durchgeführt. Den aktuellen Prüfungsplan, alle Hinweise zur...
read on
 Mon, 15. Jul. 2024

Prof. em. Dr. Klaus Tiepelmann verstorben

Am 9. Juli 2024 verstarb Prof. Dr. Klaus Tiepelmann im Alter von 92 Jahren, der seit der Wiedergründung der Universität in Duisburg in den 70er Jahren bis zu seiner Emeritierung in den späten 90er Jahren die Professur für...
read on
 Mon, 15. Jul. 2024   Lehrstuhl PUU

Tutorinnen und Tutoren (wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d)) für „Grundlagen des Personalmanagements" gesucht

Unser Team sucht ab 09. Dezember 2024 eine wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d) für eine Tutorenstelle in dem Fach "Grundlagen des Personalmanagement". Hier finden Sie die Stellenausschreibung für die zu besetzende Stelle. Wir...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 265