In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Sat, 24. Sep. 2022   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

30. September 2022, 13.30 Uhr
read on
 Sat, 24. Sep. 2022   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

30. September 2022, 11 Uhr
read on
 Thu, 22. Sep. 2022

Studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Interne Revision gesucht!

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir ab Mitte Januar 2023 einen engagierten und flexiblen Bachelor-Studierenden aus den Studiengängen Betriebswirtschaftslehre, Kulturwissenschaften oder (Wirtschafts-) Informatik. Neben...
read on
 Wed, 21. Sep. 2022   Jutta Schneider

smoney – Banking für junge Kunden: Einladung zur smoney-Opening-Week der Stadtsparkasse Düsseldorf

Liebe Studierende, die Stadtsparkasse Düsseldorf hat ihre Kundenansprache für die Generation Z neu aufgestellt. Unter der Marke smoney werden zukünftig alle Aktivitäten für diese junge Zielgruppe gebündelt. Erfahren Sie in der s...
read on
 Wed, 14. Sep. 2022   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2022/23

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2022/23: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet die...
read on
 Wed, 14. Sep. 2022   Stefan Krebs

Anmeldung für die Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2022/2023

seit 12.09.2022 12:00 Uhr bis 02.10.2022 über das LSF
read on
 Tue, 13. Sep. 2022   Stefan de Dios Panal

DataCampus UDE - Basiskurs "Discover the Data"

Liebe Studierende, in dem fächerübergreifenden Moodle-Kurs "Discover the Data" erwarten Sie Lerneinheiten, die Ihnen Grundlagen zum Umgang mit Daten vermitteln: Von A wie Alltagsdaten verstehen bis Z wie Zusammenhänge analysieren...
read on
 Fri, 09. Sep. 2022

Buddies gesucht

Helfen macht glücklich? Wir zeigen dir, wie! Das Buddyprogramm der Universität Duisburg-Essen ist an internationale Studierende gerichtet, die ein oder zwei Auslandssemester an unserer Universität verbringen möchten. Ihnen wird...
read on
 Tue, 06. Sep. 2022   Jutta Schneider

25. ecfs Bankensymposium 2022

Liebe Studierende, liebe MitarbeiterInnen, ganz herzlich möchten wir Sie zum hybriden ecfs Bankensymposium 2022 am 15. September ab 14 Uhr einladen. Die Veranstaltung zum Generalthema "Sustainable Finance" wird  am Campus...
read on
 Tue, 06. Sep. 2022   Lehrstuhl ABWL

Studentische Hilfskraft gesucht

Liebe Studierende, wir sind auch weiterhin auf der Suche nach studentischen Hilfskräften. Bitte schauen Sie gerne in unsere Ausschreibung, die unter Aktuelles am 08.08.2022 zu finden ist. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbungen! Ihr...
read on
 Thu, 01. Sep. 2022   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

18. Oktober 2022, 11 Uhr
read on

Currently showing 1 to 12 out of 260