Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri, 15. Mar. 2024   Stefan Krebs

Anmeldung für die Zusatzkurse der MSM im Sommersemester 2024

ab 04.03.2024 12:00 Uhr bis 22.03.2024 über das LSF
read on
 Wed, 13. Mar. 2024   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

17. April 2024, 11.00 Uhr, LA Aula
read on
 Wed, 13. Mar. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

9. April 2024, 12 Uhr, LB 107
read on
 Wed, 13. Mar. 2024   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

9. April 2024, 14.00 Uhr, LB 107
read on
 Wed, 06. Mar. 2024   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Tue, 05. Mar. 2024   Lehrstuhl PUU

Informationen zum Bachelorseminar Personalmanagement im SoSe 2024

Bitte bewerben Sie sich bei Interesse in der Zeit vom 02. – 05.04.2024 um einen Teilnahmeplatz am „Bachelorseminar Personalmanagement“ via E-Mail unter ls.puu@uni-due.de . Fügen Sie Ihrer Bewerbungs-E-Mail Ihren aktuellen...
read on
 Mon, 04. Mar. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das Buddy Programm der UDE

Liebe Studierende, wie kaufe ich ein S-Bahn-Ticket zur Uni? Und wie funktioniert ein Mensa-Besuch? Was für Studierende der UDE selbstverständlich ist, kann für internationale Studierende schnell zur Herausforderung werden. Sie...
read on
 Tue, 20. Feb. 2024

Tutoren für das Sommersemester gesucht

Liebe Studierende, für das kommende Sommersemester werden in den folgenden Fächern Tutoren gesucht: 1. Block Grundlagen des Personalmanagements (bei Interesse bitte direkt beim zuständigen Lehrstuhl melden) Strategis...
read on
 Fri, 16. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Automatisierung und KI in der Gaswirtschaft: Ein pragmatischer Ansatz zur Optimierung der Energieinfrastruktur"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Tue, 06. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

ada-Zukunftsstipendium: Ideelle Förderung für Studierende aus dem Ruhrgebiet

Bewerbungsschluss: 10.03.24
read on
 Mon, 05. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im SoSe 24

Für Studierende der Studiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik: Die Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im Sommersemester 2024 findet vom 05. bis zum 23. Februar 2024 über HISinOne statt. Sollte es bei der Online-Anmeldung...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 248