In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Thu, 19. May. 2022   Dominik Tegelaers

Wissenschaftliche Hilfskraft gesucht

Der Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement und Handel sucht zum 01.08.2022 für 8 - 10 Stunden wöchentlich eine wissenschaftliche Hilfskraft. Weitere Informationen zur Stelle und zur Bewerbung finden Sie hier.
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 Wed, 18. May. 2022   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 1. Blocks

Liebe Studierende, in der 22. Kalenderwoche (30. Mai bis 3. Juni) finden unsere Prüfungen des ersten Blocks statt. Nach aktuellem Planungsstand sieht alles danach aus, dass wir die Klausuren in Präsenz auf der Trabrennbahn in...
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 Tue, 17. May. 2022

Schmalenbach-Stipendium und Schmalenbach-Preis

Liebe Studierende, wir möchten Sie gerne auf das Schmalenbach-Stipendium und den Schmalenbach-Preis aufmerksam machen. Das Stipendienprogramm richtet sich an Studierende in einem betriebswirtschaftlich orientierten...
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 Mon, 16. May. 2022   v.d.Goltz

Online-Infoveranstaltung: Innovation & Entrepreneurship als Masterstudium

Der Master Innopreneurship an der MSM bietet dieses Jahr drei verschiedene Online-Infoveranstaltungen an. Teilnehmende können sich bei den Online-Veranstaltungen über den Master informieren und mit MI-Studierenden, Alumni und...
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 Sun, 15. May. 2022   Stefan Krebs

Excel-Grundkurs im 2. Block des Sommersemesters 2022

Anmeldephase vom 16.05.2022, 12:00 Uhr bis zum 29.05.2022
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 Fri, 13. May. 2022   Lehrstuhl Finance

Stellenausschreibung Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in Lehrstuhl für Finance

Der Lehrstuhl für Finance sucht eine wissenschaftliche Mitarbeiterin/einen wissenschaftlichen Mitarbeiter. Genauere Informationen entnehmen Sie bitte der Stellenausschreibung.
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 Wed, 11. May. 2022   v.d.Goltz

Freiversuchsregelung nicht verlängert

Liebe Studierende, die Universität Duisburg-Essen hat nun die neusten Corona-Regelungen des Landes NRW in einer eigenen Ordnung umgesetzt. Teil dieses Regelungspakets ist die Abschaffung der Freiversuchsregelung zum...
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 Mon, 09. May. 2022   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Auswirkungen schlechter Datenqualität - vom Handel bis zu den Konsument:innen"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit Juli 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz...
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 Fri, 06. May. 2022   v.d.Goltz

Reminder: Klausuranmeldephase für das Sommersemester 2022

2. bis 13. Mai 2022
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 Fri, 06. May. 2022

Ersatztermin für die OR-Vorlesung am 11.05.2022

Als Ersatz für die Präsenzveranstaltung am 11.05.2022, die wegen der Jobmesse ausfallen muss, wird die OR-Vorlesung bereits am Dienstag, 10.05.2022, 10:15 Uhr als Livestream auf YouTube angeboten. Das Video wird für eine Woche,...
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 Fri, 06. May. 2022

jobMESSE 2022

Liebe Studierende, in diesem Jahr findet die jobMESSE endlich wieder in Präsenz statt. Bei der Frimenkonaktmesse habt Ihr die Gelegenheit, Euch über Praktika, Abschlussarbeiten, Trainee-Programme und andere Einstiegsmöglichkeiten...
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 Thu, 05. May. 2022   Jutta Schneider

Abschlussarbeiten in Kooperation

Liebe Studierende, in Verbindung mit verschiedenen Finanzinstituten gibt es bei uns am Lehrstuhl die Möglichkeit, in Kooperation eine Abschlussarbeit zu schreiben. Aktuell gibt es neue Themenvorschläge vonseiten der...
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