In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Mon, 25. Oct. 2021   v.d.Goltz

Zweifel im Studium? Aktuelle Veranstaltung des ABZ zum Thema Studienfachwechsel

Recht früh, häufig zu Beginn des Studiums oder auch im späteren Verlauf, erleben viele Studierende das gewählte Studienfach oder Berufsziel als nicht (mehr) passend. Manchmal entspricht das gewählte Fach nicht den eigenen...
read on
 Fri, 22. Oct. 2021   Lehrstuhl RWPC

Stellenausschreibung für eine wissenschaftliche Mitarbeiterin/einen wissenschaftlichen Mitarbeiter (w/m/d) am Lehrstuhl für Rechnungswesen, Wirtschaftsprüfung und Controlling

Der Lehrstuhl für Rechnungswesen, Wirtschaftsprüfung und Controlling sucht eine wissenschaftliche Mitarbeiterin/einen wissenschaftlichen Mitarbeiter (w/m/d) zum nächst möglichen Zeitpunkt. Weitere Informationen finden Sie hier.
read on
 Thu, 21. Oct. 2021   Lehrstuhl PUU

Stellenausschreibung für eine wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d)

Das PUU Team sucht studentische Verstärkung. Hier finden Sie die Stellenausschreibung: - Wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d)  (für Master-Studierende) Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftigen Bewerbungen (Anschreiben,...
read on
 Fri, 15. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

PROMOS Stipendium 2022

Liebe Studierende, das DAAD vergibt für das Jahr 2022 Stipendien für die nachfolgenden Auslandsaufenthalte: Studienaufenthalte von Studierenden außerhalb von ERASMUS-Teilnahmeländern (1 - 6 Monate) Auslandsaufenthalte von...
read on
 Fri, 15. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Digitale Informationsveranstaltung des International Office der MSM zu Möglichkeiten eines Auslandsstudiums

Am 22.11.2021 um 14 Uhr via Zoom
read on
 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

DiMento - Mentoring für Master- und Promotions-Studierende

im Übergang Studium - Beruf
read on
 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Gruppen im Studienjahr 2021/2022

Liebe Erstsemester der Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik, im Laufe der ersten Woche Ihres Studiums an der MSM ist Ihnen das Mentorenprogramm angekündigt worden, in dem Sie in Kleingruppen einzelnen Professorinnen...
read on
 Tue, 12. Oct. 2021   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der MSM Zusatzkurse im Wintersemester 2021/2022

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Tue, 12. Oct. 2021

Schmalenbach-Stipendium

Liebe Studierende, wir möchten Sie gerne auf das Schmalenbach-Stipendium aufmerksam machen. Das Programm richtet sich an Studierende in einem betriebswirtschaftlich orientierten Master-Studiengang an Wissenschaftlichen...
read on
 Sun, 10. Oct. 2021   Lehrstuhl Finance

Stellenausschreibung Studentische Hilfskraft - Lehrstuhl für Finance

Der Lehrstuhl für Finance sucht eine Studentische Hilfskraft zu Januar 2022. Bewerben Sie sich bis zum 26. Oktober 2021!
read on
 Fri, 08. Oct. 2021   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" an beiden Campi offene Sprechstunden bei geschulten Tutoren an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen stellen...
read on
 Thu, 07. Oct. 2021

2. IAEP Student Chapter Treffen am 26.Oktober 2021

Liebe Studierende, wir freuen uns, Sie zu unserem 2. IAEP Student Chapter Treffen am Dienstag, 26. Oktober 2021 ab 14:00 Uhr begrüßen zu dürfen. Bei diesem Treffen sind alle Studierenden herzlich willkommen, die Interesse am...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 199