Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed, 20. Sep. 2023   v.d.Goltz

Ergebnisse des Placement Tests Wirtschaftsenglisch

Wintersemester 2023/24
read on
 Tue, 19. Sep. 2023   Wanja von der Goltz

Anmeldung zur Orientierungswoche für neue Studierende

Liebe Studierende des ersten Fachsemesters, wir heißen Sie herzlich willkommen in Ihrem Studium an der Mercator School of Management ab dem kommenden Wintersemester! Zusammen mit den Fachschaften BWL und Wirtschaftspädagogik...
read on
 Fri, 15. Sep. 2023   Wanja von der Goltz

Betreuer*innen für Orientierungswoche gesucht

Liebe Studierende, die Fachschaften der MSM laden euch herzlich ein, als Tutor*innen für die anstehende Orientierungswoche vom 4. bis 6. Oktober aktiv zu werden. Als Betreuer*innen werdet ihr die Chance haben,...
read on
 Mon, 11. Sep. 2023   Stefan Krebs

Anmeldung für die Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2023/2024

ab 11.09.2023 12:00 Uhr bis 01.10.2023 über das LSF
read on
 Wed, 06. Sep. 2023

Hybrides ecfs Bankensymposium am 04. Oktober zwischen 14:00 und 19:15 Uhr – "Sustainable Finance & Asset Reallocation"

Liebe Studierende, ganz herzlich möchten wir Sie zum hybriden ecfs Bankensymposium 2023 am 04. Oktober ab 14 Uhr einladen. Die Veranstaltung zum Generalthema " Sustainable Finance & Asset Reallocation " wird am Campus Duisburg...
read on
 Fri, 01. Sep. 2023   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

17. Oktober 2023, 12.30 Uhr, LB 131
read on
 Fri, 01. Sep. 2023   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

27. September 2023, 11 Uhr
read on
 Fri, 01. Sep. 2023   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

27. September 2023, 14.00 Uhr
read on
 Tue, 29. Aug. 2023   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für BWL, insbesondere Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Fri, 25. Aug. 2023

Absolvierendenfeier am 10. November 2023

Liebe Absolventinnen und Absolventen, die nächste Absolvierendenfeier findet am Freitag, den 10.11.2023 statt. Ihr könnt Euch dafür ab jetzt bis einschließlich Sonntag, den 15.10.2023 über unsere Website anmelden. Wir...
read on
 Tue, 22. Aug. 2023

Klausureinsicht Wiederholerklausuren SoSe 2023 Prof. Rolfes

Die Klausureinsicht für alle Wiederholerklausuren (Investition und Finanzierung, Investitionstheorie, Bankmanagement I, Bankmanagement III und Geschäftspolitik der Kreditinstitute) von Herrn Prof. Dr. Bernd Rolfes findet im Raum...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 282