Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Mon., 21. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Online-Schulung: Einführung in die Recherche von ESG-Ratings am Beispiel IBISWorld

ESG-Ratings spielen eine wichtige Rolle bei der Bewertung der Nachhaltigkeit von Unternehmen und werden u.a. von Banken, Unternehmensberatungen und Wirtschaftsprüfungsgesellschaften genutzt. In dieser Online-Schulung erhalten Sie...
read on
 Mon., 21. Oct. 2024   Lehrstuhl PUU

Verschiebung Gastvortrag: KI, Produktivität und HR Trends

Krankheitsbedingt muss der für Dienstag, den 22.10.2024, vorgesehene Gastvortrag von Frau Dr. Saba Kascha, HR Direktorin Cannon Deutschland, ausfallen. Sobald ein Ersatztermin bekannt ist, werden wir diesen veröffentlichen. ...
read on
 Fri., 18. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das Mentoring-Programm der MSM ab sofort möglich

Liebe Studierende, im Rahmen der Orientierungswoche ist Ihnen das Mentoring-Programm der MSM vorgestellt worden, bei dem Ihnen ein/e erfahrene/r Mentor/in zugeteilt wird, der/die Sie insbesondere während Ihres Studienbeginns...
read on
 Thu., 17. Oct. 2024   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Thu., 17. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Unternehmerabend "ESG-Reporting – Chancen und Herausforderungen für die Rhein-Ruhr-Region“ der studentischen Unternehmensberatung WIP

Liebe Studierende, die studentische Unternehmensberatung Wissenschaft in der Praxis e.V. (WIP) der Universität Duisburg-Essen möchte Sie herzlich zum bevorstehenden Unternehmerabend zum Thema „ESG-Reporting – Chancen und...
read on
 Thu., 17. Oct. 2024   Lehrstuhl PUU

Gastvortrag: KI, Produktivität und HR Trends

Der Lehrstuhl Personal und Unternehmensführung konnte Frau Dr. Saba Kascha, HR Direktorin Canon Deutschland, für einen Praxisvortrag zur Vorlesung Personalmanagement zum Thema KI, Produktivität und HR-Trends -...
read on
 Mon., 14. Oct. 2024   Lena Grünhagen

Infomesse "Wege ins Ausland"

28. Oktober am Campus Duisburg
read on
 Mon., 14. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Sitzplatzliste und Prüfungsinfos für die EBWL-Klausur

Liebe Studierende, auf der Prüfungsübersichtsseite finden Sie ab sofort die Sitzplatzliste für die Klausur zur Einführung in die BWL. Bitte suchen Sie frühzeitig Ihren Sitzplatz heraus, machen Sie sich mit den organisatorischen...
read on
 Tue., 08. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Lehramtsstipendium Ruhr

Bewerbungsphase: 02.12.24 - 20.01.25
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Marie Neuhaus

Jetzt dem Instagram Account der MSM folgen

Liebe Erstsemester, wir möchten hiermit auf unseren Instagramaccount hinweisen: https://www.instagram.com/msm.unidue/ Dies und mehr erwartet Sie auf unserem Kanal: Angebote der Fachschaften Einladungen zu...
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Informationsveranstaltung für nachgerückte Studierende

Liebe Studierende, sollten Sie die Orientierungswoche verpasst haben bzw. noch Fragen zum Studienbeginn an der MSM offen sein, besuchen Sie uns gerne am Dienstag, den 08.10. um 15 Uhr in Raum LB 137 zur...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 260