Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Thu, 05. Nov. 2020   Stefan Krebs

MSM Bibliotheksschein

Online Erwerb im Wintersemester 2020/2021
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 Wed, 04. Nov. 2020   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfungsphase des 1. Blocks und der EBWL

Anmeldephase vom 9. bis 13 November und weitere Hinweise
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 Sat, 31. Oct. 2020   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Gruppen im Studienjahr 2020/2021

Liebe Erstsemester der Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik, im Laufe der ersten Woche Ihres Studiums an der MSM ist Ihnen das Mentorenprogramm angekündigt worden, in dem Sie in Kleingruppen einzelnen Professorinnen...
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 Tue, 20. Oct. 2020

Lehrstuhl für Interne Revision - Ausschreibung von Masterarbeiten

Der Lehrstuhl für Interne Revision sucht zeitnah Studierende, die ihre Masterarbeit zu den folgenden Themen schreiben wollen: Process Mining and Auditing (2 Themen) Grundprinzipien der Internen Revision (2 Themen) Bitte...
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 Thu, 15. Oct. 2020   Stefan de Dios Panal

DiMento - Mentoringprogramm für Master- und Promotions-Studierende

im Übergang vom Studium in den Beruf
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 Thu, 08. Oct. 2020   v.d.Goltz

Anmeldeverfahren für Präsenzveranstaltungen im Wintersemester

Im Wintersemester 2020/21 sind an der MSM nach derzeitigem Stand einige wenige Vorlesungen als Präsenzveranstaltungen geplant. Da in diesen Vorlesungen eine Erfassung der anwesenden Teilnehmer*innen notwendig ist, um entsprechende...
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 Fri, 02. Oct. 2020   Lehrstuhl SO

Anmeldung zur "Übung zum wissenschaftlichen Arbeiten" am Lehrstuhl Service Operations

Liebe Studierende, die Anmeldung zur "Übung zum wissenschaftlichen Arbeiten" am Lehrstuhl Service Operations ist ab sofort bis einschließlich zum 23.11.2020 möglich. Bitte richten Sie Ihre Anmeldung mit vollständigem Namen und...
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 Thu, 17. Sep. 2020   v.d.Goltz

Informationen zum Wintersemester 2020/21

Liebe Studierende, nach dem Semester ist vor dem Semester. Nachdem die Prüfungsphase des Sommersemesters am Montag erfolgreich abgeschlossen wurde, stellen wir Ihnen ab sofort erste Informationen zur Planung des Wintersemesters...
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 Wed, 09. Sep. 2020   v.d.Goltz

Keine neuen Lehrangebote im Bereich Data Analytics

Liebe Studierende, leider hat sich Prof. Kreß entschieden, doch kurzfristig wieder an eine andere Universität zu wechseln. Wir bedauern seine Entscheidung, wünschen ihm aber viel Erfolg an seiner neuen Wirkungsstätte. Für Sie...
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 Mon, 24. Aug. 2020   v.d.Goltz

Änderungen im Bachelorstudiengang BWL zum Wintersemester 2020/21

Liebe Studierende, für den neuen Jahrgang im Bachelor BWL, der sein Studium zum Wintersemester 2020/21 aufnimmt, wird ein neuer Studienverlaufsplan gültig sein, der von dem bisheriger Jahrgänge abweicht. Dies hat auch...
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 Sat, 15. Aug. 2020   v.d.Goltz

Informationen zu Klausuren in Dinslaken an "Flohmarkttagen" (Mittwoch)

Liebe Studierende, in den vergangenen Prüfungswochen ist es wohl auf der Trabrennbahn zu Missverständnissen im Umfeld des immer mittwochs stattfindenden Flohmarkts gekommen, so dass einige von Ihnen fälschlicherweise dazu...
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 Tue, 21. Jul. 2020   v.d.Goltz

Hinweise zur weiteren Prüfungsvorbereitung (auch für die Harten)

Liebe Studierende, heute hat auf der Trabrennbahn in Dinslaken der zweite Prüfungsblock des Sommersemesters begonnen. Nach nur einem Tag mag unser Eindruck noch nicht repräsentativ sein, aber uns scheint es doch angemessen,...
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