Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Thu., 21. Nov. 2024

Lehrstuhl ABWL - Wir suchen zum 01.03.2025 eine wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d)

Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum 01.03.2025 eine wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d). Alle Informationen findest du hier. Bei Fragen zur Position und zum Lehrstuhl melde dich gerne bei uns. 
read on
 Tue., 19. Nov. 2024   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 1. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 2. bis 6. Dezember finden unsere Prüfungen des ersten Blocks statt. Die Prüfungen werden diesmal in der Luise-Albertz-Halle in Oberhausen sowie am Campus in Duisburg durchgeführt. Den...
read on
 Fri., 15. Nov. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 25/26 und SoSe 26

Bewerbungszeitraum: 01.12.2024 bis zum 31.01.2025
read on
 Fri., 15. Nov. 2024   Wanja von der Goltz

Exkursion zu Rhenus am 9.12.

Einladung und weitere Informationen
read on
 Thu., 14. Nov. 2024

Schmalenbach-Stipendium

Liebe Studierende, wir möchten Sie gerne auf das Schmalenbach-Stipendium aufmerksam machen. Das Stipendienprogramm richtet sich an Studierende in einem betriebswirtschaftlich orientierten Master-Studiengang an...
read on
 Tue., 12. Nov. 2024   Marie Neuhaus

Einladung zur Kennenlern-Veranstaltung für Erstsemester im Studiengang Wirtschaftspädagogik

Liebe Erstsemester-Studierende des Bachelorstudiengangs Wirtschaftspädagogik, wir begrüßen Sie herzlich an der Mercator School of Management! Zu Beginn Ihres Studiums möchten wir Sie zu einer ersten Kennenlern-Veranstaltung...
read on
 Mon., 11. Nov. 2024   v.d.Goltz

Klausuranmeldephase für das Wintersemester 2024/25

4. bis 15.11.2024
read on
 Fri., 08. Nov. 2024   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Datenflüsse und ihre Tücken: Datenkompetenz als Schlüssel zur Online-Sicherheit?"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Wed., 06. Nov. 2024   Wanja von der Goltz

Online Q&A-Session zum Traineeprogramm bei Rhenus Warehousing

Angebot für Masterstudierende und -absolvent*innen insbesondere in Supply Chain Management and Logistics
read on
 Thu., 31. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Einführung von Kolloquiumsprüfungen zu Abschlussarbeiten

Liebe Studierende, wie bereits seit längerem angekündigt führen wir in allen Studiengängen der BWL und Wirtschaftspädagogik an der MSM Kolloquiumsveranstaltungen und -prüfungen zur Begleitung von Bachelor- und Masterarbeiten...
read on
 Mon., 28. Oct. 2024   Lena Grünhagen

PROMOS Stipendium 2025

Liebe Studierende und Doktorand:innen, im Rahmen des PROMOS-Stipendiums können für das Jahr 2025 die nachfolgenden Auslandsaufenthalte gefördert werden: Studienaufenthalte außerhalb Europas (1 - 6 Monate) Auslandsaufent...
read on
 Mon., 21. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Online-Schulung: Einführung in die Recherche von ESG-Ratings am Beispiel IBISWorld

ESG-Ratings spielen eine wichtige Rolle bei der Bewertung der Nachhaltigkeit von Unternehmen und werden u.a. von Banken, Unternehmensberatungen und Wirtschaftsprüfungsgesellschaften genutzt. In dieser Online-Schulung erhalten Sie...
read on

Currently showing 13 to 24 out of 257