Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri, 03. May. 2024   Noel Liebing

Studentische Hilfskraft (w/m/d) gesucht

Der Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement und Handel sucht zum 01.08.2024 für 6-10 Stunden wöchentlich eine studentische Hilfskraft. Weitere Informationen zur Stelle und zur Bewerbung finden Sie hier. Freundliche Grüße ...
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 Thu, 02. May. 2024   v.d.Goltz

Zentrales Registrierungs- und Verteilungsverfahren für Abschlussarbeiten an der MSM

Einführung zum WiSe 2024/25; Informationsveranstaltung am 7.5.
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 Tue, 30. Apr. 2024   Stefan de Dios Panal

Zweifel im Studium? Aktuelle Veranstaltungen des ABZ zum Thema Studienabbruch/-fachwechsel

Recht früh, häufig zu Beginn des Studiums oder auch im späteren Verlauf, erleben viele Studierende das gewählte Studienfach oder Berufsziel als nicht (mehr) passend. Manchmal entspricht das gewählte Fach nicht den eigenen...
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 Thu, 25. Apr. 2024

Abschlussfeier der MSM am 23.08.2024

Liebe Absolventinnen und Absolventen, die nächste Abschlussfeier der MSM findet am Freitag, den 23.08.2024 statt. Weitere Informationen zur Anmeldung findet Ihr hier. Wir freuen uns auf Euch! Eure Mercator Fachschaft BWL &...
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 Mon, 22. Apr. 2024   v.d.Goltz

Änderungen in den VWL-Modulen in den Masterstudiengängen der MSM

Informationsveranstaltung am 25. April, 14 Uhr, LB 131
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 Tue, 16. Apr. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungsmappencheck zur jobMESSE 2024

Am 02. Mai 2024 können Sie Ihre Bewerbungsunterlagen von Frau Dr. Lammering-Schopphoven oder Herrn Gaspers auf Herz und Nieren überprüfen lassen. Diese stehen Ihnen in der Zeit von 9:00 bis 15:00 Uhr für Ihre Fragen zur Verfügung....
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 Mon, 15. Apr. 2024   Lena Grünhagen

Angebot von neuen Kursen für das Mobilitätsfenster im Master M&E

Im Juni 2024
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 Mon, 15. Apr. 2024   Stefan de Dios Panal

"get prepared" Workshop des ABZ

als Vorbereitung für die jobMESSE 2024
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 Fri, 12. Apr. 2024   Stefan de Dios Panal

Veranstaltungen zum Berufseinstieg

Liebe Studierende, hiermit möchten wir auf das Veranstaltungsprogramm des ABZ zum Berufseinstieg aufmerksam machen. Eine Auswahl an Veranstaltungen finden Sie nachfolgend: Zur Optimierung des Auftritts bei Messen, Speed...
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 Thu, 11. Apr. 2024   Lehrstuhl PUU

Stellenausschreibung als wissenschaftliche Hilfskraft (w/m/d) am Lehrstuhl Personal und Unternehmensführung

Unser Team sucht zum 01.08.2024 Verstärkung. Hier finden Sie die Stellenausschreibung für die zu besetzende Stelle. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
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 Wed, 10. Apr. 2024   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

17. April 2024, 11.00 Uhr, LA Aula
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