Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 18. Dec. 2024   Lehrstuhl SO

Lehrstuhl für Service Operations sucht Verstärkung (Bewerbungsfrist: 12. Februar 2025)

Der Lehrstuhl für Service Operations ist auf der Suche nach einem neuen Wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Mehr Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier.  
read on
 Tue., 17. Dec. 2024   Lehrstuhl PUU

Forschungsseminar "Performance Management and Leadership" zum Thema "KI-gestütztes Forschen im Rahmen von Performance Management and Leadership"

Der Anmeldezeitraum für das Forschungsseminar im Sommersemester 2025 läuft vom 24.03.2025 bis zum 07.04.2025. Für die verbindliche Anmeldung benötigen wir von Ihnen folgende Daten und Unterlagen: - Name, Vorname -...
read on
 Tue., 17. Dec. 2024   Lehrstuhl PUU

Informationen zum Bachelorseminar Personalmanagement im SoSe 2025

Bitte bewerben Sie sich bei Interesse in der Zeit vom 31.03.2025 – 04.04.2025 um einen Teilnahmeplatz am „Bachelorseminar Personalmanagement“ via E-Mail unter ls.puu@uni-due.de . Fügen Sie Ihrer Bewerbungs-E-Mail Ihren aktuellen...
read on
 Tue., 10. Dec. 2024

Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management gegründet

Seit November 2024 gibt es den (gemeinnützigen) Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management (WFV-MSM) e.V., der aus dem in 1988 gegründeten Duisburger Volkswirtschaftliches Forschungsseminar e.V. hervorgegangen...
read on
 Wed., 04. Dec. 2024

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsicht "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd)"

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsicht an Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd) Donnerstag, 19.12.2024 zwischen 09:00 und 12:00 Uhr  Eine Klausureinsicht kann nur nach vorheriger...
read on
 Sat., 30. Nov. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Excel Grundkurse im 2. Block des Winterersemesters 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 11. Nov. 2024   v.d.Goltz

Klausuranmeldephase für das Wintersemester 2024/25

4. bis 15.11.2024
read on
 Thu., 31. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Einführung von Kolloquiumsprüfungen zu Abschlussarbeiten

Liebe Studierende, wie bereits seit längerem angekündigt führen wir in allen Studiengängen der BWL und Wirtschaftspädagogik an der MSM Kolloquiumsveranstaltungen und -prüfungen zur Begleitung von Bachelor- und Masterarbeiten...
read on
 Mon., 28. Oct. 2024   Lena Grünhagen

PROMOS Stipendium 2025

Liebe Studierende und Doktorand:innen, im Rahmen des PROMOS-Stipendiums können für das Jahr 2025 die nachfolgenden Auslandsaufenthalte gefördert werden: Studienaufenthalte außerhalb Europas (1 - 6 Monate) Auslandsaufent...
read on
 Thu., 17. Oct. 2024   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Tue., 08. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Lehramtsstipendium Ruhr

Bewerbungsphase: 02.12.24 - 20.01.25
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on

Currently showing 37 to 48 out of 238