Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed, 10. Jan. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 24/25 und SoSe 25 möglich

Liebe Studierende, bitte beachten Sie, dass die Bewerbungsfrist für ein Auslandsstudium im WiSe 24/25 und SoSe 25 im europäischen Ausland am 31. Januar 2024 endet. Außerdem können Sie sich bis zum 31. Januar 2024 für den Fall...
read on
 Wed, 03. Jan. 2024   v.d.Goltz

Placement Test für das E2-Modul Wirtschaftsenglisch

Termin und Anmeldefrist zum SoSe 2024
read on
 Fri, 24. Nov. 2023   Lena Grünhagen

PROMOS Stipendium 2024

Liebe Studierende und Doktorand:innen, der DAAD vergibt für das Jahr 2024 Stipendien für die nachfolgenden Auslandsaufenthalte: Studienaufenthalte außerhalb Europas (1 - 6 Monate) Auslandsaufenthalte von Studierenden...
read on
 Wed, 22. Nov. 2023   v.d.Goltz

Änderungen im Veranstaltungsprogramm des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre

Liebe Studierende, mit der Berufung von Prof. Inga Hardeck auf den Lehrstuhl für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre gehen einige Änderungen im Veranstaltungsprogramm einher, die alle Studiengänge der MSM betreffen. Die Details...
read on
 Fri, 03. Nov. 2023   Stefan de Dios Panal

Reminder: Anmeldung für das Mentoring-Programm der MSM ab sofort möglich

Liebe Studierende, im Rahmen der Orientierungswoche ist Ihnen das Mentoring-Programm der MSM vorgestellt worden, bei dem Ihnen ein/e erfahrene/r Mentor/in zugeteilt wird, der/die Sie insbesondere während Ihres Studienbeginns...
read on
 Mon, 30. Oct. 2023   Lena Grünhagen

Informationsveranstaltung des International Office der MSM zu Möglichkeiten eines Auslandsstudiums

Am 09. November 2023 um 16 Uhr via Zoom
read on
 Wed, 25. Oct. 2023   v.d.Goltz

Bachelor BWL in Sicht und jetzt noch einen Wirtschaftsingenieursabschluss?

Informationsveranstaltung zum WiIng-Double Degree für BWLer*innen
read on
 Mon, 23. Oct. 2023   Stefan de Dios Panal

Studentische Hilfskräfte mit IT-Affinität gesucht

Liebe Studierende, das Dekanat der MSM sucht fünf studentische Hilfskräfte (m/w/d) zur Unterstützung des First-Level-Supports (Hardware & Software) in der Fakultät. Ihr Profil: Sie studieren an einer deutschen...
read on
 Sun, 22. Oct. 2023   v.d.Goltz

Bachelor BWL-Double Degree für Kulturwirte

Einladung zur Informationsveranstaltung am 16.11.
read on
 Sun, 22. Oct. 2023   Wanja von der Goltz

Bachelor BWL-Double Degree für Wirtschaftsingenieure

Informationsveranstaltung am 16.11.
read on
 Wed, 18. Oct. 2023   v.d.Goltz

Sitzplatzlisten und Prüfungsinfos für die EBWL-Klausur

Liebe Studierende, auf der Prüfungsübersichtsseite finden Sie ab sofort die Sitzplatzliste für die Klausur zur Einführung in die BWL. Bitte suchen Sie frühzeitig Ihren Sitzplatz heraus, machen Sie sich mit den organisatorischen...
read on
 Fri, 06. Oct. 2023   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2023/24

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2023/24: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet...
read on

Currently showing 37 to 48 out of 254