Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri, 06. Oct. 2023   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2023/24

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2023/24: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet...
read on
 Thu, 05. Oct. 2023   v.d.Goltz

Herzlich willkommen, Prof. Inga Hardeck!

Neubesetzung des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre; Änderungen im Veranstaltungsprogramm
read on
 Wed, 04. Oct. 2023

Studentische Hilfskraft: Freie Stelle

Der Lehrstuhl für Logistik und OR freut sich zur Unterstützung des Teams eine neue studentische Hilfskraftstelle anbieten zu können. Wenn Sie für das Wintersemester noch einen Nebenjob suchen, so finden Sie die...
read on
 Wed, 20. Sep. 2023   v.d.Goltz

Ergebnisse des Placement Tests Wirtschaftsenglisch

Wintersemester 2023/24
read on
 Thu, 17. Aug. 2023

Informationen zum Seminar „Corporate Governance und Internal Auditing" im WS 2023/24

Liebe Studierende, alle Informationen zum zeitlichen Ablauf des kommenden Seminars "Corporate Governance und Internal Auditing" sowie die Themenliste finden Sie hier. Beachten Sie, dass die Anmeldungen ab sofort möglich...
read on
 Thu, 17. Aug. 2023   v.d.Goltz

Änderungen im Vertiefungsprogramm des Bachelorstudiengangs BWL

Liebe Studierende, vielleicht haben Sie im Studienverlaufsplan des Bachelorstudiengangs BWL für das Wintersemester schon bemerkt, dass es einige Neuerungen im Vertiefungsbereich geben wird. Diese wollen wir Ihnen hier noch...
read on
 Wed, 19. Jul. 2023   v.d.Goltz

Informationen zum Prüfungsordnungswechsel im Bachelor BWL

Liebe Studierende, am 30.09. läuft nun final (und wie lange angekündigt) die "alte" Prüfungsordnung im Bachelorstudiengang BWL aus. Viele von Ihnen sind bereits in die neue Prüfungsordnung gewechselt oder beenden ihr Studium...
read on
 Tue, 18. Jul. 2023   Lena Grünhagen

Bewerbungsfrist für Auslandsstudium in Asien, Südamerika und den USA endet am 31. Juli 2023

Liebe Studierende, die Bewerbung für ein Auslandsstudium im Spring Term 2024 (ca. Januar bis Juni) an einer unserer Partnerhochschulen in Asien, Südamerika und den USA ist noch bis zum 31.07.2023 möglich. Auf den Seiten des...
read on
 Mon, 17. Jul. 2023   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM Seminar im WiSe 23/24

17.07. - 07.08.23
read on
 Thu, 13. Jul. 2023   v.d.Goltz

Änderung des Lehrangebots für Wirtschaftsrecht im E2-Bereich des Bachelor BWL

Liebe Studierende des Bachelorstudiengangs BWL, das E2-Modul "Europäisches Wirtschaftsrecht" von Frau Fessel wird mit Ende des Sommersemesters 2024 eingestellt. Die beiden zugehörigen Lehrveranstaltungen "Europarecht" und...
read on
 Tue, 11. Jul. 2023   v.d.Goltz

Auslauffristen der Module im Bereich Monetäre Ökonomik und internationale Kapitalmärkte

betrifft alle Bachelor- und Masterstudiengänge der Fakultät
read on
 Wed, 05. Jul. 2023   v.d.Goltz

Bewerbung für UDE-Stipendien

Bewerbungsphase läuft bis zum 18. Juli
read on

Currently showing 49 to 60 out of 255