Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri., 07. Feb. 2025

Lehrstuhl Quantitative Methoden - Q&A Session Abschlussarbeiten

Liebe Studierende, unsere Q&A Session für die Abschlussarbeiten am Lehrstuhl für Quantitative Methoden in den Wirtschaftswissenschaften findet am Freitag, 07.03.2025 um 08:30 Uhr per Zoom statt.   Bitte nutzen Sie zur...
read on
 Tue., 04. Feb. 2025   Stefan de Dios Panal

UB|SchreibCamp

Liebe Studierende, in zwei Wochen findet das UB|SchreibCamp vom 17.-21. Februar in der Fachbibliothek GW/GSW am Campus Essen zum fünften Mal statt. Das Programm findet ihr ab sofort hier auf der Website oder hier im...
read on
 Fri., 31. Jan. 2025   v.d.Goltz

Placement Test für das E2-Modul Wirtschaftsenglisch

Termin und Anmeldefrist zum Sommersemester 2025
read on
 Fri., 31. Jan. 2025   v.d.Goltz

Neue Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

Ab 2025: Digital Entrepreneurship und Digital Startup Camp
read on
 Thu., 30. Jan. 2025

Lehrstuhl ABWL - Raumänderung Vorlesung EBWL für interdisziplinäre Studiengänge

Liebe Studierende, die Vorlesung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre für interdisziplinäre Studiengänge" findet am Freitag, 31.01.2025 im Raum LX 1203 statt. Ihr ABWL-Lehrstuhlteam    
read on
 Tue., 28. Jan. 2025   Lehrstuhl Steuern

Steuerseminar - Sommersemester 2025

Liebe Studierende, Informationen (Anmeldung, Termine und Ablauf) zu unserem Seminar im Sommersemester 2025 können Sie den Verfahrenshinweisen entnehmen. Eine Liste mit den Seminararbeitsthemen finden Sie hier. Um den Inhalt des...
read on
 Wed., 15. Jan. 2025   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 2. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 4. Februar bis 5. März finden unsere Prüfungen des zweiten Blocks statt. Die Prüfungen werden diesmal komplett am Campus in Duisburg durchgeführt. Den aktuellen Prüfungsplan, alle Hinweise...
read on
 Sun., 12. Jan. 2025   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 25/26 und SoSe 26

Bewerbungszeitraum: 01.12.2024 bis zum 31.01.2025
read on
 Mon., 06. Jan. 2025   Finance & Banking

PwC zu Gast an der MSM

Liebe Studierende, am Donnerstag, den 16.01.2025 um 12:00 Uhr (Raum LB 107) ist PwC zu Gast an der MSM. Wir werden über die tägliche Arbeit in der Beratung erfahren, mit einem Fokus auf aktuelle Themen aus der...
read on
 Wed., 18. Dec. 2024   Lehrstuhl SO

Lehrstuhl für Service Operations sucht Verstärkung (Bewerbungsfrist: 12. Februar 2025)

Der Lehrstuhl für Service Operations ist auf der Suche nach einem neuen Wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Mehr Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier.  
read on
 Tue., 10. Dec. 2024

Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management gegründet

Seit November 2024 gibt es den (gemeinnützigen) Wissenschaftsförderverein der Mercator School of Management (WFV-MSM) e.V., der aus dem in 1988 gegründeten Duisburger Volkswirtschaftliches Forschungsseminar e.V. hervorgegangen...
read on
 Wed., 04. Dec. 2024

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsicht "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd)"

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsicht an Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL, WiPäd) Donnerstag, 19.12.2024 zwischen 09:00 und 12:00 Uhr  Eine Klausureinsicht kann nur nach vorheriger...
read on

Currently showing 37 to 48 out of 237