Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Fri, 11. Dec. 2020   v.d.Goltz

Aktuelle Informationen zur anstehenden Klausurphase

Liebe Studierende, wie wir verfolgen sicherlich auch Sie mit Anspannung die sich überschlagenden Meldungen zu neuen Lockdown-Maßnahmen, die gegebenenfalls schon ab Montag greifen sollen. Keine der bisher kommunizierten Regelungen...
read on
 Mon, 07. Dec. 2020   v.d.Goltz

Informationen zu den Prüfungen des 1. Blocks

Liebe Studierende, in einer Woche beginnt die Prüfungsphase des 1. Blocks. Wir gehen nach wie vor davon aus, dass wir die Prüfungen wie geplant auf der Trabrennbahn in Dinslaken durchführen können. Wir haben unser Sicherheits-...
read on
 Sun, 29. Nov. 2020   v.d.Goltz

Reguläre Klausuranmeldephase und Prüfungsplan für den 2. Block

30. November bis 11. Dezember 2020
read on
 Fri, 20. Nov. 2020   v.d.Goltz

Informationen zum Kursprogramm "small business management"

small business management – IDEEN WACHSEN LASSEN   unter diesem Motto bietet small business management (sbm) – seit 1999 – zum 22. Mal sein Kursprogramm an.   Diejenigen, die ihr unternehmerisches Denken und Handeln erlernen...
read on
 Wed, 18. Nov. 2020   v.d.Goltz

Internationale Auszeichnung für den Lehrstuhl Interne Revision

Sich im BWL-Studium auf die Interne Revision zu spezialisieren, geht an der MSM ab sofort noch besser: Dem Lehrstuhl für Interne Revision wurde der Status „Center for Internal Auditing Excellence“ verliehen, was bisher nur nur elf...
read on
 Tue, 17. Nov. 2020   Lehrstuhl SO

Gastvortrag "Kreislaufwirtschaft in der Praxis"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Dienstleistungen für Kreislaufwirtschaftssysteme" findet am Dienstag, den 17.11.2020, um 16:00 Uhr  in zoom statt (https://uni-due.zoom.us/j/9784038...
read on
 Mon, 16. Nov. 2020   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung "Einführung in die BWL" am 19.11.

Liebe Studierende, die Prüfung zur Veranstaltung "Einführung in die BWL" können wir wie geplant am 19.11. auf der Trabrennbahn in Dinslaken durchführen. Auf Grund der hohen Anmeldezahlen werden wir nacheinander zwei Gruppen mit...
read on
 Thu, 12. Nov. 2020   v.d.Goltz

Änderungsordnung Master BWL (technische Linien)

Liebe Studierende, bitte beachten Sie im Bereich "Informationsmaterialien" die gerade veröffentlichte Änderungsordnung für den Masterstudiengang BWL (technische Linien), die neben einigen kleineren Änderungen insbesondere die...
read on
 Fri, 06. Nov. 2020   Stefan de Dios Panal

Fellowship des Mercator Kollegs für internationale Aufgaben

für junge Berufstätige und Hochschulabsolvent*innen
read on
 Thu, 05. Nov. 2020   Stefan Krebs

MSM Bibliotheksschein

Online Erwerb im Wintersemester 2020/2021
read on
 Wed, 04. Nov. 2020   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfungsphase des 1. Blocks und der EBWL

Anmeldephase vom 9. bis 13 November und weitere Hinweise
read on
 Sat, 31. Oct. 2020   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Gruppen im Studienjahr 2020/2021

Liebe Erstsemester der Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik, im Laufe der ersten Woche Ihres Studiums an der MSM ist Ihnen das Mentorenprogramm angekündigt worden, in dem Sie in Kleingruppen einzelnen Professorinnen...
read on

Currently showing 229 to 240 out of 254