Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed, 27. Jan. 2021

PwC Online-Event "Thank Consulting, it's Friday!" am 12.02.2021, Anmeldeschluss 31.01.2021

Die Wirtschaftsprüfungsgesellschaft PwC veranstaltet am 12. Februar 2021 das Online-Event „Thank Consulting, it’s Friday!“. Im Rahmen des Events erfahren Sie, wie  auch in ungewöhnlichen Zeiten Kunden optimal beraten und...
read on
 Mon, 25. Jan. 2021   v.d.Goltz

Weitere Informationen zu Online-Prüfungen und Eigenständigkeitserklärung

Frist bis zum 1. Februar
read on
 Thu, 21. Jan. 2021   Lehrstuhl SO

Gastvortrag "Tech's answer to groceries - How Picnic tackles last mile delivery"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Service Operations" findet am Montag, den 25.01.2021, um 10:15 Uhr  in zoom statt (https://uni-due.zoom.us/j/2769563506?pwd=R2VtMW96My9nZTN0SjU1dDhO...
read on
 Thu, 21. Jan. 2021   v.d.Goltz

Die MSM stellt auf Online-Prüfungen um

Liebe Studierende, wie Sie wissen, befinden wir uns in einer Phase, in der politisch wie gesellschaftlich ununterbrochen diskutiert wird, wie der grassierenden Covid19-Pandemie beizukommen ist. Politische Entscheidungen werden...
read on
 Wed, 13. Jan. 2021

Reminder! Stipendium für Studierende mit Revisionsfokus - Infoveranstaltung am 18.01.2021

Liebe Studierende, die Schwarz-Gruppe (mit Lidl und Kaufland) bietet für Studierende im Jahr 2021 ein Stipendium an, wenn diese sich auf Interne Revision spezialisieren. Die Infoveranstaltung für das Programm findet am 18.01.2021...
read on
 Wed, 13. Jan. 2021   Daniela Eydt

Wissenschaftlicher Mitarbeiter (w/m/d) am Lehrstuhl für Interne Revision gesucht!

Der Lehrstuhl für Interne Revision der MSM sucht zum 1. Mai 2021 einen wissenschaftlichen Mitarbeiter (w/m/d). Weitere Informationen finden Sie in der Ausschreibung!  
read on
 Wed, 13. Jan. 2021

Reminder! PwC Workshop "Risikoorientierte Prüfungsplanung" im Januar 2021

Die Wirtschaftsprüfungs- und Beratungsgesellschaft PwC bietet Ihnen in Zusammenarbeit mit dem Lehrstuhl für Interne Revision einen Workshop zum Thema "Risikoorientierte Prüfungsplanung" an. Alle notwendigen Informationen finden...
read on
 Tue, 12. Jan. 2021   v.d.Goltz

Aktuelle Informationen zu den weiteren Prüfungen des Semesters

Liebe Studierende, wir hoffen, dass Sie alle entspannte Feiertage genießen konnten und gesund, sicher und motiviert im neuen Jahr angekommen sind. Sie alle haben mitbekommen, dass der bisherige Lockdown die erhoffte Wirkung nicht...
read on
 Fri, 18. Dec. 2020   Wanja von der Goltz

Informationen zu den verschobenen Prüfungen des 1. Blocks

Liebe Studierende, wie Sie bereits wissen, mussten wir die für den 16. und 18.12. an der MSM geplanten Prüfungen absagen, da die derzeit gültigen Lockdown-Vorgaben solche Präsenzprüfungen untersagen. Zu welchen Terminen wir die...
read on
 Tue, 15. Dec. 2020   v.d.Goltz

Nachtrag zur Prüfungsphase des 1. Blocks

Liebe Studierende, nachdem Sie und wir die verbliebenen zwei Prüfungstage der laufenden Woche ohne nennenswerte Ausfälle hinter uns gebracht haben, möchten wir uns vor dem Lockdown und den hoffentlich auch für Sie erholsamen...
read on
 Tue, 15. Dec. 2020   v.d.Goltz

BWLer-Forschungsranking der Wirtschaftswoche

Im aktuellen Wirtschaftswoche-Ranking der forschungsstärksten BWL-Professor*innen im deutschsprachigen Raum hat die MSM erfreuliche Ergebnisse erzielen können. Im Ranking der „Jungen Wilden“ (Forscher*innen unter 40 Jahre) haben...
read on
 Sun, 13. Dec. 2020   v.d.Goltz

Neue Informationen zur Prüfungsphase; erweiterte Abmeldemöglichkeiten

Liebe Studierende, nach der heutigen Entscheidung der Politik zu weiteren Lockdown-Maßnahmen zur Eindämmung der Corona-Pandemie haben wir uns entschieden, die Planung der kommenden Klausurwoche anzupassen. Auch wenn...
read on

Currently showing 217 to 228 out of 254