Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Thu., 02. Feb. 2023   v.d.Goltz

Weitere Sprechstundentermine zum PO-Wechsel (Bachelor BWL)

Liebe Studierende, wie schon zu Beginn des Wintersemesters 2022/23 weisen wir Sie noch einmal auf die anstehenden Änderungen im Bachelorstudiengang BWL hin: zum Einen betrifft dies den Wegfall des Moduls "Internes...
read on
 Fri., 27. Jan. 2023   v.d.Goltz

Reminder: Anmeldung TOPSIM Sommersemester 2023

30. Januar bis 17. Februar 2023
read on
 Fri., 20. Jan. 2023

Ausfall der Präsenzveranstaltung "Corporate Governance" am 24.01.2023

Liebe Studierende, die Veranstaltung "Corporate Governance" entfällt am kommenden Dienstag, 24.01.2023. Ihr Lehrstuhlteam
read on
 Thu., 19. Jan. 2023   v.d.Goltz

Rückmeldung zum Sommersemester

Frist: 24. Februar 2023
read on
 Mon., 16. Jan. 2023   Stefan Krebs

Excel Aufbaukurs WS 2022/2023 1. Block

Teilnahmebescheinigungen und Anrechnung im E3-Bereich
read on
 Mon., 16. Jan. 2023   Lena Grünhagen

Neue Partneruniversität in Rom

Liebe Studierende, wir freuen uns sehr bekannt zu geben, dass wir mit der Università degli Studi di Roma 'La Sapienza' einen Erasmus-Kooperationsvertrag unterzeichnen konnten. Masterstudierende der MSM können sich ab sofort für...
read on
 Thu., 22. Dec. 2022   Lehrstuhl Finance

Seminar Finance SS 2023

Liebe Studierende, im kommenden Semester bietet der Lehrstuhl für Finance ein Masterseminar zum Thema Behavioral Finance an. Die Informationen zum Seminar finden Sie hier. Wir freuen uns, Sie in der Informationsveranstaltung...
read on
 Tue., 15. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Speed-Dating mit Deloitte

Liebe Studierende, am 24.11.2022 findet ein Speed-Dating mit Deloitte statt. Das Unternehmen möchte unter anderem die folgenden Stellen besetzen: Junior Consultant (m/w/d) Audit / Wirtschaftsprüfung Junior Consultant...
read on
 Wed., 09. Nov. 2022   Mercator Fachschaft BWL

Get Together mit der WTS Group AG

am 22.11. ab 16:30 Uhr im LE 104
read on
 Tue., 08. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Die Wirtschaftsprüfung - ein kritischer Blick auf Daten"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Mon., 07. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Transatlantic Ruhr Fellowship in the USA

July 24, 2023 - September 17, 2023
read on
 Wed., 02. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Aktuelle Veranstaltungen des Career Service des ABZ

Liebe Studierende, wir möchten auf die folgenden Veranstaltungen des Career Service des ABZ hinweisen: So wird Ihr Lebenslauf fit für „ROBO-RECRUITING“ - in Kooperation mit HAYS WAS SIE BEACHTEN SOLLTEN, WENN SOFTWARE DIE...
read on

Currently showing 133 to 144 out of 237