Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 15. Mar. 2023   Anna Maria Stricker

Mentoring-Programm des Jungen Initiativkreises Ruhr 2023: Jetzt bewerben!

Die Mentoren und Mentorinnen kommen aus spannenden Unternehmen aus dem Ruhrgebiet (Duisburger Hafen AG, Evonik Industries AG, Siemens Energy, Deutsche Bank, Vonovia, FC Schalke 04 uvm). Ihre Lebens- und Ausbildungswege sind...
read on
 Fri., 10. Mar. 2023   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Data Gaps – Und wenn es keine Daten gibt?"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Thu., 09. Mar. 2023

Absolventenfeier am 12.05.2023

Liebe Absolventinnen und Absolventen, die nächste Absolventenfeier findet am Freitag, den 12.05.2023 statt. Ihr könnt Euch dafür ab jetzt bis einschließlich Sonntag, den 02.04.2023 über unsere Website hier anmelden. Wir...
read on
 Thu., 09. Mar. 2023   v.d.Goltz

Erweiterung im Master Wirtschaftspädagogik

Kleine berufliche Fachrichtung "Finanz- und Rechnungswesen, Steuern"
read on
 Mon., 06. Mar. 2023   v.d.Goltz

Herzlich willkommen, Prof. Matthias Pelster!

Neubesetzung des Lehrstuhls für Betriebliche Finanzwirtschaft und Banken; Änderungen im Veranstaltungsprogramm
read on
 Wed., 22. Feb. 2023   Lehrstuhl Finance

Stellenausschreibung: Postdoc (m/w/d) am Lehrstuhl für Finance gesucht

Der Lehrstuhl für Finance sucht eine/n wissenschaftliche/n Mitarbeiter/in (Postdoc). Die Bewerbungsfrist ist der 21.03.2023. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte der Stellenausschreibung. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!
read on
 Wed., 22. Feb. 2023

Zusatzveranstaltungen am Lehrstuhl für Interne Revision

Liebe Studierende, bitte beachten Sie unsere Zusatzveranstaltungen im März und April 2023! 27.03. - 29.03.2023 Fraud Seminar 05.04. - 06.04.2023 IKS Vorlesung Ihr Lehrstuhl für Interne Revision
read on
 Tue., 21. Feb. 2023

Tutoren für das Sommersemester gesucht

Liebe Studierende, für das kommende Sommersemester werden in den folgenden Fächern Tutoren gesucht: 1. Block Grundlagen des Personalmanagements (bei Interesse bitte direkt beim zuständigen Lehrstuhl melden) 2.Bloc...
read on
 Thu., 16. Feb. 2023   v.d.Goltz

Zwei weitere Berufskollegs kooperieren mit der MSM

Flexibel studieren neben der Ausbildung: UNI on TOP wächst auf 12 Berufsschulen
read on
 Fri., 10. Feb. 2023   Stefan de Dios Panal

Digitale Woche zum Thema "Studienzweifel"

Liebe Studierende, Sie suchen nach neuen Perspektiven in Ihrem jetzigen oder einem anderen Studienfach oder weitere Alternativen? Mit der digitalen Themenwoche Studienzweifel möchte das Akademische Beratungszentrum Sie bei...
read on
 Thu., 09. Feb. 2023   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Data Driven Airport: Wie KI in die „Großstadt Flughafen“ einzieht"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Thu., 09. Feb. 2023   Stefan de Dios Panal

Workshops und Veranstaltungen zum Thema Stipendium

Liebe Studierende, das Akademische Beratungszentrum bietet die folgenden Workshops und Veranstaltungen zum Thema Stipendium an: Wie schreibe ich ein Motivationsschreiben 14. Februar 2023, 16-19 Uhr, Zoom Wie finde ich...
read on

Currently showing 121 to 132 out of 237