Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Sat., 30. Nov. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Excel Grundkurse im 2. Block des Winterersemesters 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 11. Nov. 2024   v.d.Goltz

Klausuranmeldephase für das Wintersemester 2024/25

4. bis 15.11.2024
read on
 Thu., 31. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Einführung von Kolloquiumsprüfungen zu Abschlussarbeiten

Liebe Studierende, wie bereits seit längerem angekündigt führen wir in allen Studiengängen der BWL und Wirtschaftspädagogik an der MSM Kolloquiumsveranstaltungen und -prüfungen zur Begleitung von Bachelor- und Masterarbeiten...
read on
 Mon., 28. Oct. 2024   Lena Grünhagen

PROMOS Stipendium 2025

Liebe Studierende und Doktorand:innen, im Rahmen des PROMOS-Stipendiums können für das Jahr 2025 die nachfolgenden Auslandsaufenthalte gefördert werden: Studienaufenthalte außerhalb Europas (1 - 6 Monate) Auslandsaufent...
read on
 Thu., 17. Oct. 2024   Lehrstuhl PSCM

Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) am Lehrstuhl für Produktionswirtschaft und Supply Chain Management gesucht

Zur Unterstützung unseres Teams suchen wir schnellstmöglich einen engagierten wissenschaftlichen Mitarbeiter (m/w/d). Weitere Informationen zum Stellenprofil finden Sie hier. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung und darauf, Sie...
read on
 Tue., 08. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Lehramtsstipendium Ruhr

Bewerbungsphase: 02.12.24 - 20.01.25
read on
 Mon., 07. Oct. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Wintersemester 2024/2025

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Fri., 04. Oct. 2024   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2024/25

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2024/25: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet...
read on
 Tue., 01. Oct. 2024   Stefan de Dios Panal

Studentische Hilfskräfte mit IT-Affinität gesucht

Liebe Studierende, das Dekanat der MSM sucht fünf studentische Hilfskräfte (m/w/d) zur Unterstützung des First-Level-Supports (Hardware & Software) in der Fakultät. Ihr Profil: Sie studieren an einer deutschen...
read on
 Tue., 01. Oct. 2024   Wanja von der Goltz

Umsetzung der VWL-Änderungen im Master BWL

Liebe Studierende, vor einigen Monaten haben wir Sie über die Änderungen informiert, die zum Wintersemester 2024/25 im VWL-Programm in den betriebswirtschaftlichen Masterstudiengängen umgesetzt werden (die Folien dazu finden...
read on
 Mon., 30. Sep. 2024   Wanja von der Goltz

Optimierung deiner Unterlagen für Messebesuche oder Bewerbungen

Career Service Angebote des ABZ für die Studierenden der Mercator School of Management
read on
 Wed., 25. Sep. 2024

Klausurtermin "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (BWL & WiPäd)" am Lehrstuhl ABWL

Liebe Studierende, die Klausur "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre (für BWL & WiPäd)" findet am 19.10.2024 um 10:00 Uhr statt. Diese Klausur ist nicht für die interdisziplinären Studiengänge. Auf der Seite "Prüfungso...
read on

Currently showing 49 to 60 out of 237