Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Mon., 09. Jun. 2025   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Excel-Grundkurse der MSM im 2. Block des Sommersemester 2025

Die aktuellen Listen für die Excel-Grundkurse im 2. Vorlesungsblock sind online
read on
 Sun., 08. Jun. 2025   v.d.Goltz

Änderung der Vorlesungstermine für "Steuerbilanzen"

Liebe Studierende, leider müssen wir kurzfristig die Vorlesungstermine für "Steuerbilanzen" in den nächsten Wochen anpassen; Prof. Breithecker wird die ersten Sessions des Moduls übernehmen. Bitte entnehmen Sie die aktuellen...
read on
 Thu., 05. Jun. 2025   Lena Grünhagen

Veranstaltung "Vom Datenchaos zum Kulturschatz − einfach erklärt, direkt ausprobiert"

Liebe Studierende, gerne möchten wir Sie auf einen Workshop aufmerksam machen, der ein Digital-Humanities-Special im Rahmen der seit 2021 stattfindenden Veranstaltungsreihe „Zahlen, Daten, Fritten“ ist und den Einsatz von Tools...
read on
 Wed., 04. Jun. 2025   Daniela Eydt

Ausfall der Präsenzveranstaltung "Personalmanagement für interdisziplinäre Studiengänge" am 26.06.2025

Liebe Studierende, am 26.06.2025 entfällt die Präsenzveranstaltung "Personalmanagement für interdisziplinäre Studiengänge". Klausurrelevante Videos werden im Moodle-Raum in den kommenden 14 Tagen bereitgestellt. Ihr...
read on
 Wed., 04. Jun. 2025   Daniela Eydt

Ausfall der Präsenzveranstaltung "Investition & Finanzierung für interdisziplinäre Studiengänge" am 25.06.2025

Liebe Studierende, am 25.06.2025 entfällt die Präsenzveranstaltung "Investition & Finanzierung für interdisziplinäre Studiengänge". Klausurrelevante Videos werden im Moodle-Raum in den kommenden 14 Tagen bereitgestellt. I...
read on
 Tue., 03. Jun. 2025   Lehrstuhl VBL

Masterseminar Insurance & Finance WS 25/26

Liebe Studierende, im kommenden Semester bieten wir das Masterseminar zum Thema "Topics in Insurance and Finance" an. Die Einführungsveranstaltung findet am 11.07.2025 um 11:00 Uhr in Raum LC 140 statt. Während der...
read on
 Tue., 03. Jun. 2025   Priyanha Logeswaran

Master Plus-Stipendium der Claussen-Simon-Stiftung

Bewerbungsphase: 02. Juni bis 29. Juni 2025
read on
 Fri., 30. May. 2025

Herzlich willkommen, Prof. Sebastian Firk!

Neubesetzung des Lehrstuhls für Unternehmens- und Technologieplanung; Neuausrichtung auf Management Control
read on
 Wed., 28. May. 2025   v.d.Goltz

Aktuelle Veranstaltung des ABZ zum Thema Studienzweifel

Am 10.07.2025 bietet das ABZ in Kooperation mit den Arbeitsagenturen, der IHK und der Kreishandwerkerschaft zweifelnden Studierenden die Möglichkeit, mit anderen Studierenden ins Gespräch zu kommen, die in der gleichen Situation...
read on
 Wed., 28. May. 2025   Lehrstuhl PUU

Informationen zur Anmeldung zum Masterseminar WS 2025/2026 in der Vertiefung "Performance Management and Leadership"

Der Anmeldezeitraum für das Masterseminar im Wintersemester 2025/2026 läuft vom 06.10.2025 bis 10.10.2025. Für die verbindliche Anmeldung benötigen wir von Ihnen folgende Daten und Unterlagen: - Name, Vorname -...
read on
 Wed., 21. May. 2025   v.d.Goltz

Hinweise zur Prüfungsphase des 1. Blocks

Liebe Studierende, in der Zeit vom 2. bis 6. Juni finden unsere Prüfungen des ersten Blocks statt. Die Prüfungen werden diesmal am Campus in Duisburg sowie in der Luise-Albertz-Halle (LAH) in Oberhausen durchgeführt. Den...
read on
 Wed., 21. May. 2025   Lehrstuhl PUU

Jetzt an unserer Studienreihe teilnehmen & mit etwas Glück gewinnen!

Der Lehrstuhl für Personal und Unternehmensführung führt derzeit eine Studienreihe mit drei zeitlich gestaffelten Umfragen zum Thema: "Teamarbeit und ihre Rahmenbedingungen im beruflichen Kontext" durch. Wir laden Sie herzlich...
read on

Currently showing 1 to 12 out of 246