Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Tue., 24. Sep. 2024   Stefan Krebs

Kursangebot "Professionell präsentieren"

Liebe Studierende, im bevorstehenden Wintersemester 2024/2025 wird an der MSM wieder die Übung "Professionell präsentieren" von Prof. Dr. Radde angeboten. Bei erfolgreicher Teilnahme besteht die Möglichkeit zur Anrechnung von 3...
read on
 Thu., 19. Sep. 2024   Stefan Krebs

Aktuelle Informationen zum MSM-Bibliotheksschein

Neue Wahlmöglichkeit ab dem WS 2024/2025
read on
 Wed., 18. Sep. 2024   v.d.Goltz

Ergebnisse des Placement Tests Wirtschaftsenglisch

Wintersemester 2024/25
read on
 Tue., 10. Sep. 2024

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsicht "Personalmanagement für interdisziplinäre Studiengänge"

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsicht an Personalmanagement für interdisziplinäre Studiengänge Donnerstag, 26.09.2024 zwischen 09:00 und 13:00 Uhr  Eine Klausureinsicht kann nur nach vorheriger Anmeldung...
read on
 Tue., 13. Aug. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM Seminar im WiSe 24/25

Frist verlängert
read on
 Wed., 24. Jul. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungsfrist für Auslandsstudium im Spring Term in Asien, Australien sowie Nord- und Südamerika endet am 31. Juli 2024

Liebe Studierende, die Bewerbung für ein Auslandsstudium im Spring Term 2025 an einer unserer Partnerhochschulen in Asien, Australien sowie Nord- und Südamerika ist noch bis zum 31.07.2024 möglich. Auf den Seiten des...
read on
 Fri., 12. Jul. 2024

Abschlussfeier der MSM am 23.08.2024

Anmeldezeitraum verlängert - jetzt bis zum 04.08. für die Abschlussfeier anmelden
read on
 Wed., 26. Jun. 2024

Hinweis zu den Lehrveranstaltungen und Prüfungen am Lehrstuhl für Produktion & SCM

Liebe Studierende, im Gegensatz zu anderslautenden Informationen in den sozialen Medien werden im laufenden Sommersemester 2024 sowie in den kommenden Semestern selbstverständlich sämtliche Lehrveranstaltungen und Prüfungen im...
read on
 Mon., 17. Jun. 2024   v.d.Goltz

Neues E2-Modul Wirtschaftsgeographie

Liebe Studierende, wir freuen uns, Ihnen ab dem kommenden Wintersemester in Zusammenarbeit mit der Fakultät für Geisteswissenschaften ein neues E2-Modul "Wirtschaftsgeographie" für den Bachelorstudiengang BWL anbieten zu...
read on
 Mon., 10. Jun. 2024   v.d.Goltz

Neue BWL-Master starten zum Wintersemester

Liebe Studierende, wir freuen uns, Ihnen ab dem kommenden Wintersemester zusätzlich drei neue betriebswirtschaftliche Masterlinien anbieten zu können: Finance and Data Analytics Internal Auditing and Artificial...
read on
 Wed., 05. Jun. 2024   Christin Münch

Gastvortrag von Professor Dr. Claudio Toledo, Brasilien

Am Montag, 24.06.24, ist Herr Professor Toledo von der Universidade de São Paulo (USP) in São Carlos (Brasilien) zu Gast am Lehrstuhl von Professor Kimms. Um 11:15 Uhr hält er einen Gastvortrag zum Thema "Mission and Path Planning...
read on
 Wed., 29. May. 2024   Lena Grünhagen

Angebot von neuen Kursen für das Mobilitätsfenster im Master M&E

Im Juni 2024
read on

Currently showing 61 to 72 out of 237