Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Mon., 13. Oct. 2025   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2025/26

Bitte beachten Sie folgende Hinweise zur Veranstaltung und Prüfung "Einführung in die Betriebswirtschaftslehre" im Wintersemester 2025/26: Für die Bachelorstudiengänge Betriebswirtschaftslehre und Wirtschaftspädagogik findet...
read on
 Fri., 10. Oct. 2025

Abschlussfeier der MSM am 07. November 2025

Jetzt bis zum 17. Oktober anmelden!
read on
 Thu., 09. Oct. 2025   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das Mentoring-Programm der MSM ab sofort möglich

Liebe Studierende, im Rahmen der Orientierungswoche ist Ihnen das Mentoring-Programm der MSM vorgestellt worden, bei dem Ihnen ein/e erfahrene/r Mentor/in zugeteilt wird, der/die Sie insbesondere während Ihres Studienbeginns...
read on
 Wed., 08. Oct. 2025   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

24. Oktober 2025, 11 Uhr, LB 131
read on
 Tue., 07. Oct. 2025   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" online und am Campus offene Sprechstunden bei geschulten Tutor*innen an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen...
read on
 Tue., 30. Sep. 2025   Stefan de Dios Panal

DiMento - Diversity-Mentoringprogramm für Master- und Promotionsstudierende

Das fakultätsübergreifende Mentoring-Programm „DiMento“ bietet Master- und Promotionsstudierenden eine individuelle Vorbereitung auf den Übergang ins Arbeitsleben und eignet sich für Studierende und Promovierende, die eine...
read on
 Thu., 25. Sep. 2025   v.d.Goltz

Ergebnisse des Placement Tests Wirtschaftsenglisch

Wintersemester 2025/26
read on
 Mon., 22. Sep. 2025   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

30. September 2025, 11 Uhr, LB 134
read on
 Mon., 22. Sep. 2025   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

30. September 2025, 13 Uhr, LB 134
read on
 Fri., 19. Sep. 2025   v.d.Goltz

Registrierung für das Verteilverfahren von Abschlussarbeiten

22. bis 25. September
read on
 Wed., 17. Sep. 2025   Roman Schwetz

Klausureinsicht „Grundlagen der Unternehmenssteuerung“

Die Klausureinsicht zur Prüfung „Grundlagen der Unternehmenssteuerung“ vom 13.08.2025 wird am 19.09.2025 in fünfminütigen Zeitslots stattfinden. Bei Klausureinsichtswunsch melden Sie sich bitte ab 10.09.2025 und bis spätestens...
read on

Currently showing 13 to 24 out of 178