Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Sun., 30. Mar. 2025   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

8. April 2025, 11 Uhr, LB 107
read on
 Tue., 25. Mar. 2025   Lehrstuhl PUU

Forschungsseminar "Performance Management and Leadership" zum Thema "KI-gestütztes Forschen im Rahmen von Performance Management and Leadership"

Der Anmeldezeitraum für das Forschungsseminar im Sommersemester 2025 läuft vom 24.03.2025 bis zum 07.04.2025. Für die verbindliche Anmeldung benötigen wir von Ihnen folgende Daten und Unterlagen: - Name, Vorname -...
read on
 Tue., 25. Mar. 2025   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue BWL-Masterstudierende

1. April 2025, 11 Uhr, LB 107
read on
 Tue., 25. Mar. 2025   v.d.Goltz

Orientierungsangebot für neue WiPäd-Masterstudierende

1. April 2025, 14 Uhr, LB 107
read on
 Tue., 25. Mar. 2025   Lehrstuhl PUU

Informationen zum Bachelorseminar Personalmanagement im SoSe 2025

Bitte bewerben Sie sich bei Interesse in der Zeit vom 31.03.2025 – 04.04.2025 um einen Teilnahmeplatz am „Bachelorseminar Personalmanagement“ via E-Mail unter ls.puu@uni-due.de . Fügen Sie Ihrer Bewerbungs-E-Mail Ihren aktuellen...
read on
 Thu., 20. Mar. 2025   Vanessa Lopez-Kasper

Zentrale Klausureinsicht am Lehrstuhl für Interne Revision

Liebe Studierende, die Einsicht für alle Klausuren am Lehrstuhl für Interne Revision für das vergangene Wintersemester 2024/2025 findet am 29.04.2025 um 8:00 Uhr in Raum LC126 statt. Eine Klausureinsicht ist nur nach vorheriger...
read on
 Wed., 19. Mar. 2025   Gleichstellungsteam der MSM

Offene Sprechstunde der Antidiskriminierungsbeauftragten und zentralen Gleichstellungsbeauftragten

Seit dem 13. März 2025 wird eine offene Sprechstunde für alle UDE-Angehörigen im Foyer der Fachbibliothek auf dem Campus Duisburg und Essen angeboten. In einem geschützten Raum besteht weiterhin die Möglichkeit, sich direkt und...
read on
 Tue., 18. Mar. 2025   Vanessa Lopez-Kasper

Kennen Sie unser Jobportal?

Liebe Studierende, wussten Sie schon, dass wir vom Lehrstuhl für Interne Revision ein eigenes Jobportal haben? Dort stellen uns Unternehmen exklusiv ihre Stellenausschreibungen zur Verfügung. Aktuelles Highlight: Eine...
read on
 Tue., 18. Mar. 2025

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsicht Investition und Finanzierung interdisziplinär

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsicht an Investition und Finanzierung für interdisziplinäre Studiengänge Dienstag, 08.04.2025 von 09:00 bis 13:00 Uhr und 14:00 bis 17:00 Uhr Die Klausureinsicht kann nur...
read on
 Tue., 18. Mar. 2025

Lehrstuhl ABWL - Klausureinsichten EBWL interdisziplinär und Personalmanagement interdisziplinär

Liebe Studierende, wir bieten folgende Klausureinsichten an Einführung in die Betriebswirtschaftslehre für interdisziplinäre Studiengänge Dienstag, 25.03.2025 von 09:00 bis 13:00 Uhr und 14:00 bis 17:00 Uhr Personalmanag...
read on
 Fri., 14. Mar. 2025

Lehrstuhl QMW - Anmeldefristen der Seminare enden am 31.03.2025

Liebe Studierende, im kommenden Sommersemester 2025 bietet der Lehrstuhl QMW folgende Seminare an Econometric Evaluation of Environmental Protection Measures (Einschreibeschlüssel "QMW") Master Seminar in Economics  (Ei...
read on
 Mon., 10. Mar. 2025   v.d.Goltz

Registrierung für das Verteilverfahren von Abschlussarbeiten

17. bis 20. März
read on

Currently showing 13 to 24 out of 237