Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Tue., 23. Aug. 2022   Lehrstuhl SO

Tutor:innen und Hilfskräfte für Software Skills gesucht

Liebe Studierende, wir suchen dringend Tutorinnen und Tutoren für das Fach Software Skills. Diese Tätigkeit ist sehr gut, aber nicht zwingend, kombinierbar mit einer Stelle als Hilftskarft am Lehrstuhl. Weitere Informationen...
read on
 Tue., 23. Aug. 2022   v.d.Goltz

Änderung im Masterstudiengang Wirtschaftspädagogik

Liebe Studierende im Master WiPäd, wie Sie sicherlich längst wissen, werden die beiden VWL-Prüfungen "Industrieökonomik" und "Firmen im globalen Wettbewerb" nach dem Sommersemester 2023 nicht mehr angeboten. Ab sofort stehen als...
read on
 Mon., 08. Aug. 2022   Lehrstuhl ABWL

Studentische Hilfskraft dringend gesucht

Liebe Studierende, wir suchen dringend eine studentische Hilfskraft, die unser sehr nettes Team unterstützt. Vielen Dank für Ihre Kurzbewerbung - wir freuen uns auf Sie! Ausschreibung Ihr Lehrstuhl ABWL
read on
 Thu., 28. Jul. 2022   v.d.Goltz

Erste Informationen zu Lehre und Prüfungen im Wintersemester

Liebe Studierende, auf unserer Corona-Infoseite finden Sie ab sofort erste Informationen zur Lehr- und Prüfungsplanung im Wintersemester 2022/23.
read on
 Tue., 12. Jul. 2022   Lehrstuhl ABWL

Info aus der IT-Abteilung zu technischen Problemen

Liebe Studierende, bezüglich der technischen Probleme beim Abspielen der Videos unserer Vorlesungen gibt es folgende Information aus der IT-Abteilung der Universität, Stand heute, 09:19 Uhr: aufgrund von Verzögerungen bei den...
read on
 Tue., 12. Jul. 2022   Lehrstuhl ABWL

technische Schwierigkeiten bei Videos zu EBWL Vorlesung

Liebe Studierende, derzeit kommt es vermehrt zu Störungen beim Abspielen der Videos unserer EBWL-Vorlesung. Wir sind bereits im Austausch mit der IT-Abteilung. Wir bedauern die Umstände sehr und hoffen, dass das Problem schnell...
read on
 Thu., 30. Jun. 2022   Lehrstuhl SO

7.7. Gastvortrag "Parken effizient bepreisen – theoretisch einfach, praktisch schwierig, zukünftig notwendig"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Innovative Mobilitäts- und Logistikdienstleistungen" findet am Donnerstag, den 07.07.2022, um 08:30 Uhr (LC 026) ein Gastvortrag statt. Dr. Inga...
read on
 Tue., 28. Jun. 2022   Lehrstuhl SO

5.7. Gastvortrag "Data-driven Operational Steering in Free Floating Car Sharing"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Innovative Mobilitäts- und Logistikdienstleistungen" findet am Dienstag, den 05.07.2022, um 16:00 Uhr (online über Zoom: Zugangslink) ein...
read on
 Sun., 26. Jun. 2022   v.d.Goltz

Einstellung der Veranstaltung "Rechtliche Aspekte der Logistik"

Liebe Studierende, leider können wir das Modul "Rechtliche Aspekte der Logistik" ab dem kommenden Wintersemester nicht mehr anbieten. Bitte weichen Sie auf andere Optionen in den betroffenen Wahlbereichen in der Masterlinie...
read on
 Thu., 23. Jun. 2022   Dominik Tegelaers

Wissenschaftliche Hilfskraft gesucht

Der Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement und Handel sucht zum 01.08.2022 für 8 - 10 Stunden wöchentlich eine wissenschaftliche Hilfskraft. Weitere Informationen zur Stelle und zur Bewerbung finden Sie hier.
read on
 Wed., 22. Jun. 2022

Schon mal live gehackt?

Am Freitag den 24.06.2022 um 10:00 Uhr wird Holger Honsel, Leiter der IT Assurance der Siemens AG, im Rahmen der Vorlesung Trends in Internal Auditing and Corporate Governance einen Gastvortrag halten. Im Rahmen des Vortrags...
read on
 Tue., 21. Jun. 2022   Lehrstuhl SO

Hilfskräfte gesucht

Wir suchen Hilfskräfte (SHK/WHK). Ihr Profil (je nach Aufgabe unterschiedlich gewichtet): Gute Studienleistungen Gute Kenntnisse aus dem Bereich des Operations Research  Gute IT-Kenntnisse Gute Deutsch- und...
read on

Currently showing 145 to 156 out of 178