Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 09. Nov. 2022   Mercator Fachschaft BWL

Get Together mit der WTS Group AG

am 22.11. ab 16:30 Uhr im LE 104
read on
 Tue., 08. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Die Wirtschaftsprüfung - ein kritischer Blick auf Daten"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz in...
read on
 Mon., 07. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Transatlantic Ruhr Fellowship in the USA

July 24, 2023 - September 17, 2023
read on
 Wed., 02. Nov. 2022   Stefan de Dios Panal

Aktuelle Veranstaltungen des Career Service des ABZ

Liebe Studierende, wir möchten auf die folgenden Veranstaltungen des Career Service des ABZ hinweisen: So wird Ihr Lebenslauf fit für „ROBO-RECRUITING“ - in Kooperation mit HAYS WAS SIE BEACHTEN SOLLTEN, WENN SOFTWARE DIE...
read on
 Thu., 27. Oct. 2022   Joel Behrend

Ausfall der Veranstaltung „ESG & Sustainability Management“

Bitte beachten Sie die bereitgestellten Unterlagen
read on
 Tue., 25. Oct. 2022   Joel Behrend

Reminder: IAEP Student Chapter-Treffen 26.10.2022

Deutsch Bank - „Auf Spurensuche in der Bank“
read on
 Tue., 25. Oct. 2022   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Programm der MSM

Liebe Studierende, im Rahmen der Orientierungswoche ist Ihnen das Mentoring-Programm der MSM vorgestellt worden, bei dem Ihnen ein/e erfahrende/r Mentor/in zugeteilt wird, der/die Sie insbesondere während Ihres Studienbeginns und...
read on
 Mon., 17. Oct. 2022   v.d.Goltz

Teilnehmendenliste und Hinweise zur Prüfung EBWL

Liebe Studierende, auf der zentralen Prüfungsinformationsseite der Fakultät finden Sie ab sofort die Teilnehmendenliste und weitere organisatorische Hinweise zur Klausur "Einführung in die BWL" am kommenden Samstag (22.10.)....
read on
 Mon., 17. Oct. 2022

Lehrstuhl für Interne Revision - Wissenschaftliche Hilfskräfte gesucht!

Liebe Studierende, unser Lehrstuhl für Interne Revision sucht ab Januar 2023 zwei engagierte wissenschftliche Hilfskräfte. Die Ausschreibungen finden Sie hier: https://www.uni-due.de/imperia/md/content/stellenmarkt/stellenangeb...
read on
 Mon., 17. Oct. 2022   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Daten als Bausteine – Dr. Frank N. Stines Data Lab"

Zahlen, Daten, Fritten-Halloween-Special
read on
 Sun., 16. Oct. 2022

Absolventenfeier am 18. November 2022

Liebe Absolventinnen und Absolventen, die nächste Absolventenfeier findet am Freitag, den 18.11.2022 statt. Ihr könnt Euch dafür ab jetzt über unsere Website hier anmelden. Wir freuen uns auf Euch! Eure Mercator Fachschaft BWL &...
read on
 Thu., 13. Oct. 2022   Wanja von der Goltz

Informationsveranstaltung zu Änderungen im Bachelorstudiengang WiPäd

2. November, 10.30 Uhr (Wiederholertermin)
read on

Currently showing 145 to 156 out of 238