Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 19. Jul. 2023   v.d.Goltz

Informationen zum Prüfungsordnungswechsel im Bachelor BWL

Liebe Studierende, am 30.09. läuft nun final (und wie lange angekündigt) die "alte" Prüfungsordnung im Bachelorstudiengang BWL aus. Viele von Ihnen sind bereits in die neue Prüfungsordnung gewechselt oder beenden ihr Studium...
read on
 Tue., 18. Jul. 2023   Lena Grünhagen

Bewerbungsfrist für Auslandsstudium in Asien, Südamerika und den USA endet am 31. Juli 2023

Liebe Studierende, die Bewerbung für ein Auslandsstudium im Spring Term 2024 (ca. Januar bis Juni) an einer unserer Partnerhochschulen in Asien, Südamerika und den USA ist noch bis zum 31.07.2023 möglich. Auf den Seiten des...
read on
 Mon., 17. Jul. 2023   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM Seminar im WiSe 23/24

17.07. - 07.08.23
read on
 Thu., 13. Jul. 2023   v.d.Goltz

Änderung des Lehrangebots für Wirtschaftsrecht im E2-Bereich des Bachelor BWL

Liebe Studierende des Bachelorstudiengangs BWL, das E2-Modul "Europäisches Wirtschaftsrecht" von Frau Fessel wird mit Ende des Sommersemesters 2024 eingestellt. Die beiden zugehörigen Lehrveranstaltungen "Europarecht" und...
read on
 Tue., 11. Jul. 2023   v.d.Goltz

Auslauffristen der Module im Bereich Monetäre Ökonomik und internationale Kapitalmärkte

betrifft alle Bachelor- und Masterstudiengänge der Fakultät
read on
 Wed., 05. Jul. 2023   v.d.Goltz

Bewerbung für UDE-Stipendien

Bewerbungsphase läuft bis zum 18. Juli
read on
 Wed., 21. Jun. 2023   Lehrstuhl SO

29.06. Gastvortrag "Sharing Economy - Positionierung, Geschäftsmodelle und Insights"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Innovative Mobilitäts- und Logistikdienstleistungen" findet am Donnerstag, den 29.06.2022, um 8:30 Uhr in LC 026 ein Gastvortrag statt. Dennis...
read on
 Tue., 13. Jun. 2023   Finance and Banking

New publication at the Chair for Finance and Banking

The paper "Social trading, communication, and networks" by Jiaying Deng, Mingwen Yang, Matthias Pelster, and Yong Tan has been accepted for publication in Information Systems Research (a Financial Times 50 journal). The paper...
read on
 Wed., 07. Jun. 2023   v.d.Goltz

Wiederholung: Informationsveranstaltung zum Zulassungsverfahren für die BWL-Masterstudiengänge

Änderungen im Verfahren; 20. Juni, 11 Uhr
read on
 Thu., 01. Jun. 2023   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Excel Grundkurse im 2. Block des Sommersemesters 2023

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Sun., 07. May. 2023   Stefan Krebs

Excel Grundkurs im zweiten Vorlesungsblock des Sommersemesters 2023

Anmeldung ab 15.05.2023 12:00 Uhr bis 28.05.2023 über das LSF
read on
 Thu., 04. May. 2023   Vanessa Lopez-Kasper

Anmeldefrist verlängert: IAEP Student Chapter meets KPMG

Liebe Studierende, nutzen Sie gerne die Gelegenheit und melden Sie sich zu unserem Event in Kooperation mit KPMG an, wir haben die Anmeldefrist verlängert! Bachelor- und Masterstudierende sind herzlich willkommen, mehr zum...
read on

Currently showing 97 to 108 out of 238