Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Wed., 15. May. 2024   v.d.Goltz

Bachelor BWL in Sicht und jetzt noch einen Wirtschaftsingenieursabschluss?

Informationsveranstaltung zum WiIng-Double Degree für BWLer*innen
read on
 Thu., 02. May. 2024   v.d.Goltz

Zentrales Registrierungs- und Verteilungsverfahren für Abschlussarbeiten an der MSM

Einführung zum WiSe 2024/25; Informationsveranstaltung am 7.5.
read on
 Mon., 22. Apr. 2024   v.d.Goltz

Änderungen in den VWL-Modulen in den Masterstudiengängen der MSM

Informationsveranstaltung am 25. April, 14 Uhr, LB 131
read on
 Thu., 28. Mar. 2024   v.d.Goltz

Topics in Economic Growth and Development

Neues Modul in der Bachelorvertiefung Management & Economics
read on
 Tue., 26. Mar. 2024   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse der MSM im Sommersemester 2024

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Mon., 05. Feb. 2024   Stefan de Dios Panal

Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im SoSe 24

Für Studierende der Studiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik: Die Anmeldung für das TOPSIM-Seminar im Sommersemester 2024 findet vom 05. bis zum 23. Februar 2024 über HISinOne statt. Sollte es bei der Online-Anmeldung...
read on
 Tue., 30. Jan. 2024   v.d.Goltz

Die MSM vernetzt sich weiter: Besuchen Sie unser LinkedIn-Profil!

Liebe Studierende, liebe Mitarbeitende, im Rahmen unserer Social-Media-Initiative freuen wir uns, Ihnen mitteilen zu können, dass die MSM nun über einen offiziellen LinkedIn-Kanal verfügt! Der direkte Link lautet: https://ww...
read on
 Fri., 26. Jan. 2024   Wanja von der Goltz

Die MSM vernetzt sich weiter: Besuchen Sie unser Instagram-Profil!

Liebe Studierende, liebe Mitarbeitende, im Rahmen unserer Social-Media-Initiative freuen wir uns, Ihnen mitteilen zu können, dass die MSM nun über einen offiziellen Instagram-Kanal verfügt! Der direkte Link lautet: https://w...
read on
 Wed., 10. Jan. 2024   Stefan de Dios Panal

Bewerbungen für Auslandssemester im WiSe 24/25 und SoSe 25 möglich

Liebe Studierende, bitte beachten Sie, dass die Bewerbungsfrist für ein Auslandsstudium im WiSe 24/25 und SoSe 25 im europäischen Ausland am 31. Januar 2024 endet. Außerdem können Sie sich bis zum 31. Januar 2024 für den Fall...
read on
 Wed., 22. Nov. 2023   v.d.Goltz

Änderungen im Veranstaltungsprogramm des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre

Liebe Studierende, mit der Berufung von Prof. Inga Hardeck auf den Lehrstuhl für Betriebswirtschaftliche Steuerlehre gehen einige Änderungen im Veranstaltungsprogramm einher, die alle Studiengänge der MSM betreffen. Die Details...
read on
 Fri., 03. Nov. 2023   Stefan de Dios Panal

Reminder: Anmeldung für das Mentoring-Programm der MSM ab sofort möglich

Liebe Studierende, im Rahmen der Orientierungswoche ist Ihnen das Mentoring-Programm der MSM vorgestellt worden, bei dem Ihnen ein/e erfahrene/r Mentor/in zugeteilt wird, der/die Sie insbesondere während Ihres Studienbeginns...
read on
 Mon., 30. Oct. 2023   Lena Grünhagen

Informationsveranstaltung des International Office der MSM zu Möglichkeiten eines Auslandsstudiums

Am 09. November 2023 um 16 Uhr via Zoom
read on

Currently showing 73 to 84 out of 237