Program "Teaching Quality"

In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting (see also No 8).
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receive the opportunity to write a bachelor/master thesis as soon as possible.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within the desired semester.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Thu., 31. Mar. 2022   v.d.Goltz

Die MSM hat einen neuen Dekan

Zum April 2022 hat der Fakultätsrat der Mercator School of Management Herrn Prof. Marc Eulerich zum neuen Dekan der Fakultät gewählt. Er löst Herrn Prof. Peter Anker ab, der fast zehn Jahre als Dekan die Geschicke der Fakultät...
read on
 Wed., 30. Mar. 2022   Stefan de Dios Panal

Gruppeneinteilung für das TOPSIM Seminar im SoSe 2022

Liebe Studierende, auf der nachfolgenden Seite finden Sie die Gruppeneinteilung für das ab kommende Woche Montag beginnende TOPSIM Seminar: https://www.css.msm.uni-due.de/e1-bereichtopsim/aktuelles-topsim-seminar-sommersemester-2...
read on
 Tue., 29. Mar. 2022   Stefan de Dios Panal

Data Awareness Rallye

"In 5 Leveln spielerisch von null Ahnung zu mehr Datenbewusstsein – ganz ohne Programmierkenntnisse"
read on
 Tue., 29. Mar. 2022

Informationen zum Seminar „Unternehmensüberwachung” im Sommersemester 2022

Liebe Studierende, alle Informationen zum zeitlichen Ablauf des kommenden Seminars "Unternehmensüberwachung" sowie die Themenliste finden Sie hier. Beachten Sie, dass die Anmeldungen ab sofort möglich sind. Die Anmeldefrist...
read on
 Fri., 25. Mar. 2022   Lehrstuhl ABWL

Alle Infos für "Investition & Finanzierung für Indis", "Grundlagen des Personalmanagements für Indis" und "Cultural Economics" online

Liebe Studierende, alle Infos zu den o.g. Veranstaltungen finden Sie ab sofort aktualisiert auf unserer Website unter "Lehrveranstaltungen". Ihr Lehrstuhl ABWL
read on
 Tue., 22. Mar. 2022   Lehrstuhl ABWL

Alle Termine für Sportökonomie ab sofort online

Liebe Studierende, alle Termine für die Veranstaltung "Sportökonomie" sind nun online unter Lehrveranstaltung -> Sommersemester zu finden. Ihr Lehrstuhl ABWL
read on
 Tue., 15. Mar. 2022   Lehrstuhl ABWL

Das Mentoring-Programm des Jungen Initiativkreises Ruhr geht in die nächste Runde

Du steckst in den Endzügen Deines Studiums, wohnst im Ruhrgebiet und bist bereit, den nächsten Schritt in Deiner Karriere zu gehen? Dann ist das Mentoring-Programm des Jungen Initiativkreises Ruhr genau das Richtige für Dich. Im...
read on
 Mon., 14. Mar. 2022   Stefan Krebs

MSM Bibliotheksschein

Fristen für das Wintersemester 2021/2022 und für das Sommersemester 2022
read on
 Sun., 13. Mar. 2022

GOR-Arbeitsgruppe Analytics am 1.4 (online, kostenlos)

Sehr geehrte Studierende, gerne möchten wir Ihnen wieder die Gelegenheit zum Austausch über Trends und Entwicklungen im Bereich Analytics bieten. Dazu nutzen wir erneut das Online-Format und werden auch wieder Gelegenheit zum...
read on
 Thu., 10. Mar. 2022   Wanja von der Goltz

Informationen zum Modul Entscheidungsunterstützungssysteme

Liebe Studierende, für erste Hinweise zur Durchführung des Moduls "Entscheidungsunterstützungssysteme" im Sommersemester klicken Sie bitte hier.
read on
 Thu., 10. Mar. 2022

Das IAEP Student Chapter des Lehrstuhls für Interne Revision stellt sich vor!

Liebe Studierende,  wir freuen uns, Ihnen unser IAEP Student Chapter-Programm endlich auch persönlich vorstellen zu dürfen.  Sie sind herzlich eingeladen, am 6. April 2022, im Anschluss an das Orientierungsangebot für neue...
read on
 Thu., 24. Feb. 2022

Seminare am Lehrstuhl für Interne Revision im SoSe 2022

Liebe Studierende, in Bezug auf unser Praxisseminar "Unternehmensüberwachung" bitten wir Sie, sich noch ein wenig zu gedulden. Wir sind aktuell in der Abstimmung und werden die weiteren Informationen  in nächster...
read on

Currently showing 193 to 204 out of 237