In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Mon, 25. Oct. 2021   v.d.Goltz

Zweifel im Studium? Aktuelle Veranstaltung des ABZ zum Thema Studienfachwechsel

Recht früh, häufig zu Beginn des Studiums oder auch im späteren Verlauf, erleben viele Studierende das gewählte Studienfach oder Berufsziel als nicht (mehr) passend. Manchmal entspricht das gewählte Fach nicht den eigenen...
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 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

DiMento - Mentoring für Master- und Promotions-Studierende

im Übergang Studium - Beruf
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 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Gruppen im Studienjahr 2021/2022

Liebe Erstsemester der Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik, im Laufe der ersten Woche Ihres Studiums an der MSM ist Ihnen das Mentorenprogramm angekündigt worden, in dem Sie in Kleingruppen einzelnen Professorinnen...
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 Tue, 12. Oct. 2021   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der MSM Zusatzkurse im Wintersemester 2021/2022

Die aktuellen Listen sind online
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 Fri, 08. Oct. 2021   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" an beiden Campi offene Sprechstunden bei geschulten Tutoren an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen stellen...
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 Wed, 06. Oct. 2021   v.d.Goltz

Mentoring in Präsenz für höhere Bachelorsemester

Liebe Studierende, die Covid-Pandemie hat allen Akteur*innen an den Hochschulen einiges abverlangt: Studierende, Lehrende, Koordinator*innen und weitere Mitarbeiter*innen mussten (und müssen nach wie vor) unter suboptimalen...
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 Mon, 04. Oct. 2021   Wanja von der Goltz

Informationen zur Vorlesung und Prüfung "Einführung in die BWL"

Liebe Studierende, die Veranstaltung „Einführung in die BWL“ für die Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik an der Mercator School of Management wird in der Woche vom 11. bis 15. Oktober sowohl in Präsenz als auch...
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 Mon, 04. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Veranstaltungsreihe "Zahlen, Daten, Fritten" der UDE

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit Juli 2021 eine etwa einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von...
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 Thu, 30. Sep. 2021   Wanja von der Goltz

UDE-Boarding-Verfahren für die 3G-Kontrolle

Zugang zu Veranstaltungen im Wintersemester
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 Wed, 29. Sep. 2021   Lehrstuhl Finance

New course offering: Financial Econometrics

As part of the cooperative teaching project "Applied Financial Econometrics", we enable the enrollment in the course "Financial Econometrics" at the TU Dortmund University. The course is complementary to the master's course in...
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 Thu, 23. Sep. 2021   Ahmet Kurt

Übung zur Vorlesung Planung und Organisation

Liebe Studierende,   im Wintersemester 2021/22 bietet der Lehrstuhl UTP eine zusätzliche Übung zur Vorlesung „Planung und Organisation“ an. Sie richtet sich speziell an Teilnehmer*innen der Klausur am 24.08.2021 im Sommersemester...
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 Thu, 16. Sep. 2021   Jutta Schneider

ecfs-Bankensymposium – „Geschäftsmodellinnovationen“

Liebe Studierende, liebe Mitarbeiter, ganz herzlich möchten wir Sie zum diesjährigen ecfs-Bankensymposium einladen. Die Veranstaltung zum übergreifenden Thema „Geschäftsmodellinnovationen“ findet am Dienstag, dem 05. Oktober, ab ...
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