In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program. 

 

 

Current MSM News

 Tue, 20. Apr. 2021

Workshops in Kooperation mit der von Buddenbrock Unternehmensgruppe

Liebe Studierende, in diesem Jahr bietet die jobMESSE in Kooperation mit der von Buddenbrock Unternehmensgruppe folgende digitale Workshops an: Workshop: Der erfolgreiche (digitale) Messebesuch Neben der optimalen Vorbereitung...
read on
 Mon, 19. Apr. 2021   Wanja von der Goltz

LuDi - offene Sprechstunden/Nachhilfe zu Mathematik für Ökonomen

Liebe Studierende, die Fakultät für Mathematik bietet unter dem Titel "LuDi" an beiden Campi offene Sprechstunden bei geschulten Tutoren an, in denen Sie zum Modul Mathematik für Ökonomen Aufgaben bearbeiten und Fragen stellen...
read on
 Thu, 15. Apr. 2021   Wanja von der Goltz

Termin und Anmeldung zur Prüfung "Einführung in die VWL"

Die Prüfung zur "Einführung in die VWL" für Kernstudiengänge wird am 11.05.2021 um 15 Uhr als Online-Prüfung in Moodle durchgeführt. Die Anmeldung für diese Prüfung ist vom 12. bis zum 23.04.2021 über HisInOne möglich.
read on
 Wed, 14. Apr. 2021

Virtuelle Messevorbereitung des ABZ

Liebe Studierende, um den (virtuellen) Messeauftritt optimal zu meistern, bietet das ABZ eine virtuelle Messevorbereitung an. In dem Workshop erhalten Sie wertvolle Tipps und Tricks zu folgenden Themen: Möglichkeiten der...
read on
 Thu, 08. Apr. 2021   Benjamin Fligge

Zusammenarbeit mit dem DIIR zur Konzeptionierung der Vertiefung „Internal Audit und Data Analytics“

Der Lehrstuhl für Interne Revision der Universität Duisburg-Essen, Mercator School of Management wird noch in diesem Jahr in enger Kooperation mit dem Deutschen Institut für Interne Revision e.V. den weltweit ersten...
read on
 Thu, 08. Apr. 2021   Stefan de Dios Panal

Gruppeneinteilung für das TOPSIM Seminar im Sommersemester 2021

Liebe Studierende, die Gruppeneinteilung für das TOPSIM Seminar im Sommersemester 2021 finden Sie hier. Weitere Informationen zum bevorstehenden TOPSIM Seminar wurden allen Teilnehmer*innen von den jeweiligen Gruppenleiter*innen...
read on
 Thu, 01. Apr. 2021   v.d.Goltz

Informationsangebot zu den Wahlmöglichkeiten im Bachelor BWL

22. April 2021, 12 Uhr
read on
 Wed, 31. Mar. 2021   v.d.Goltz

Informationen zur Prüfung Operations Research & Software Skills am 8. April

Liebe Studierende, am 08.04.2021 soll die Präsenzprüfung zu „Operations Research and Software Skills“ stattfinden. In Absprache mit den zuständigen Behörden planen wir derzeit, die Prüfung in zwei getrennten Gruppen auf der...
read on
 Tue, 30. Mar. 2021   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der MSM Zusatzkurse im Sommersemester 2021

Die aktuellen Listen sind online
read on
 Wed, 24. Mar. 2021   v.d.Goltz

Neue Lehrangebote am Lehrstuhl für New Economic Geography

Liebe Studierende, ab dem Sommersemester 2021 bietet der Lehrstuhl für New Economic Geography ein neues Modul mit dem Titel "Migration Economics" an. Das Modul kann als Ersatz für die "Einführung in die Wirtschaftspolitik" im...
read on
 Sun, 21. Mar. 2021   v.d.Goltz

Wöchentliche Beratungssprechstunde des CSS

Liebe Studierende, um Sie in Zeiten des minimalen persönlichen Kontakts - verschärft durch die aktuellen Online-Prüfungen - besser im Studium unterstützen zu können, bieten wir im Center für Studierenden-Services der MSM eine...
read on

Currently showing 25 to 36 out of 234