In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program. 

 

 

Current MSM News

 Wed, 24. Jul. 2019

Neues ABZ-Seminar "KECK"

- Kompetenzen erkennen und clever kommunizieren
read on
 Thu, 18. Jul. 2019

Wissenschaftliche Hilfskraft gesucht! (Lehrstuhl für Interne Revision)

Der Lehrstuhl für Interne Revision der Mercator School of Management sucht zum schnellstmöglichen Termin 2 wissenschaftliche Hilfskräfte.Weitere Informationen finden Sie in der Ausschreibung.
read on
 Wed, 10. Jul. 2019

Wissenschaftlicher Mitarbeiter (w/m/d) gesucht! (Lehrstuhl für Interne Revision)

Der Lehrstuhl für Interne Revision der Mercator School of Management sucht zum schnellstmöglichen Termin einen wissenschaftlichen Mitarbeiter (w/m/d).Weitere Informationen finden Sie in der Ausschreibung.
read on
 Tue, 09. Jul. 2019

Studynight SS19 ohne Statistik I - 09.07.2019

Liebe Studis, Am 09. Juli findet erneut die StudyNight statt! Ihr seid alle herzlichst eingeladen, zusammen mit Kommilitonen & Kommilitoninnen unsere Zusatztutorien zu besuchen und euch in entspannter Atmosphäre in den...
read on
 Wed, 26. Jun. 2019   Stefan de Dios Panal

Bewerbungsfrist für Auslandsstudium in Asien, Südamerika und USA endet am 31. Juli

Liebe Studierende, bitte beachten Sie, dass die Bewerbungsfrist für ein Auslandsstudium im Spring Term (ca. Januar bis Juni) an einer unserer Partnerhochschulen in Asien, Südamerika und den USA am 31.07.19 endet. Auf den...
read on
 Thu, 20. Jun. 2019   Stefan de Dios Panal

Langer Mittwoch der Hausarbeiten am 26.06. ab 14 Uhr

Liebe Studierende,gemeinsam mit der Universitätsbibliothek (UB) und dem Mentoring der Fakultät für Gesellschaftswissenschaften veranstaltet die Mercator School of Management am26. Juni 2019 von 14:00 bis 20:00 Uhr am Campus...
read on
 Thu, 13. Jun. 2019   Stefan de Dios Panal

Neue Partnerschaft mit der University of the Sunshine Coast in Australien!

Auslandssemester ab SoSe 2020 möglich
read on
 Thu, 13. Jun. 2019   v.d.Goltz

Bewerbung für UDE-Stipendien

Bewerbungsstart am 14.06.
read on
 Wed, 05. Jun. 2019   Stefan de Dios Panal

Freie Plätze in E3-Veranstaltung "Managing Diversity with Team Coaching"

Liebe Studierende, in der kommenden Woche ist Frau Prof. Ana de Diego Lagüero von der Universidad Europea del Atlántico, Santander, Spanien zu Gast an der MSM um ihren Kurs "Managing Diversity with Team Coaching" anzubieten. Die...
read on
 Mon, 03. Jun. 2019   Lena Grünhagen

Spanish Language Summer School in Zaragoza

Liebe Studierende, vom 01. bis 12. Juli 2019 bzw. vom 15. bis 26. Juli findet an der Universidad San Jorge in Zaragoza, Spanien eine Summer School statt. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte dem Flyer und der Website. F...
read on
 Wed, 29. May. 2019   v.d.Goltz

Neues E2-Modul "Sozioökonomie" im Bachelor BWL

Zum Wintersemester 2019/20 richtet die MSM in Kooperation mit der Fakultät für Gesellschaftswissenschaften ein neues Wahlmodul "Sozioökonomie" im Ergänzungsbereich E2 des Bachelorstudiengangs BWL (PO 16) ein. Eine Überblicksseite...
read on
 Tue, 21. May. 2019   Stefan Krebs

Teilnehmerliste Excel-Grundkurs

2. Block Sommersemester 2019
read on

Currently showing 169 to 180 out of 234