In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program. 

 

 

Current MSM News

 Mon, 08. Apr. 2019

Bewerbungsmappen-Check zur jobMESSE 2019

mit externen Personalverantwortlichen
read on
 Thu, 04. Apr. 2019   v.d.Goltz

Accenture Student Dinner am Tag der jobMESSE

Liebe Studierende, am 8. Mai 2019, dem Tag der jobMESSE an der MSM, lädt Accenture Sie im Anschluss zu einem Student Dinner im Duisburger Innenhafen ein. Detaillierte Informationen zur Teilnahme finden Sie hier.
read on
 Thu, 04. Apr. 2019

ABZ-Workshop "get prepared"

Messevorbereitung für die jobMESSE 2019
read on
 Wed, 03. Apr. 2019   v.d.Goltz

Reminder: Erweiterte Anrechnungsmöglichkeiten bei Seminaren im Masterbereich

Betrifft Management & Economics und Wirtschaftspädagogik
read on
 Tue, 02. Apr. 2019   Stefan Krebs

Zusatzkurse International Real Estate und Managing Diversty With Team Coaching

Freie Plätze in den englischsprachigen Zusatzkursen
read on
 Mon, 01. Apr. 2019   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der Zusatzkurse im Sommersemester 2019

Liebe Studierende, die Teilnehmerlisten für die Zusatzkurse im Sommersemester 2019 finden Sie hier. Bitte beachten Sie, dass die Zusatzkurse der MSM bereits ab nächster Woche (ab dem 08.04.2019) beginnen. Beachten Sie bitte die...
read on
 Fri, 15. Mar. 2019   Stefan de Dios Panal

Restmittelausschreibung PROMOS 2019

Für Praktika, Sprachkurse, Abschlussarbeiten und Fachkurse (Summer Schools) im Ausland
read on
 Wed, 13. Mar. 2019   v.d.Goltz

Neues E2-Modul "Informatik" im Bachelor BWL

Zum Sommersemester 2019 richtet die MSM in Kooperation mit der Fakultät für Ingenieurwissenschaften ein neues Wahlmodul "Informatik" im Ergänzungsbereich E2 des Bachelorstudiengangs BWL (PO 16) ein. Eine Überblicksseite aller...
read on
 Sun, 10. Mar. 2019

Business Intelligence auf Basis der Qlik Visual Analytics

in Kooperation mit Evaco
read on
 Fri, 08. Mar. 2019   Stefan de Dios Panal

Summer Schools 2019

Liebe Studierende, im Jahr 2019 finden zahlreiche Summer Schools statt, die sich durch ein strukturiertes Programm und einer festen Laufzeit auszeichnen.Eine Übersicht und weitere Informationen finden Sie hier.
read on
 Wed, 06. Mar. 2019   v.d.Goltz

Accenture Business Cases in Zermatt

Accenture veranstaltet ein Wochenende in Zermatt, an dem «real life» Business Cases erstellt werden. Accenture Experten liefern dazu inspirierende Input-Sessions zu den aktuellsten IT-Themen wie Robotics, Cloud und IoT. Als...
read on
 Wed, 30. Jan. 2019   Logeswaran

Anmeldung für die Zusatzkurse im Sommersemester 2019

25. Februar bis zum 24. März 2019
read on

Currently showing 157 to 168 out of 207