In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program.
 

8. All students will be offered a feedback talk about their written assignments

All students can ask their supervisors for a feedback talk about their seminar papers or Bachelor/Master theses in order to identify shortcomings and improve their performance in future scientific writing.

Current MSM News

 Tue, 09. Nov. 2021   v.d.Goltz

Bachelor BWL-Double Degree für Kulturwirte

Einladung zur Informationsveranstaltung
read on
 Mon, 08. Nov. 2021   Stefan de Dios Panal

Veranstaltung "Datenjournalismus: Geschichten erzählen mit Statistik"

Liebe Studierende, unter dem Titel „Zahlen, Daten, Fritten“ findet seit Juli 2021 eine einstündige digitale Veranstaltungsreihe statt, die sich an Studierende aller Fächer richtet. Sie widmet sich der Relevanz von Datenkompetenz...
read on
 Fri, 05. Nov. 2021

Dringend Tutoren für das Wintersemester 21/22 gesucht!

Liebe Studierende, für das kommende Wintersemester werden noch dringend Tutoren für die folgenden Fächer gesucht: Einführung in die betriebswirtschaftliche Steuerlehre Planung und Organisation Grundlagen des Marketings Makr...
read on
 Fri, 05. Nov. 2021

Immer auf dem Laufenden mit dem neuen Newsletter des Lehrstuhls für Interne Revision

Melden Sie sich jetzt für den neuen Newsletter des Lehrstuhls für Interne Revision an und bleiben Sie immer auf dem neuesten Stand! Wir versorgen Sie ab sofort regelmäßig mit aktuellen Neuigkeiten des Lehrstuhls, Wissenswertem aus...
read on
 Thu, 04. Nov. 2021   Jutta Schneider

Studentische und Wissenschaftliche Hilfskraft gesucht

Liebe Studierende, für die Mitarbeit an unserem Lehrstuhl suchen wir eine Studentische und eine Wissenschaftliche Hilfskraft. BewerberInnen auf die Stelle als Wissenschaftliche Hilfskraft sollten idealerweise am Beginn Ihres...
read on
 Wed, 03. Nov. 2021   Lehrstuhl Finance

Stellenausschreibung Studentische Hilfskraft - Lehrstuhl für Finance

Der Lehrstuhl für Finance sucht eine Studentische Hilfskraft zu Februar 2022. Bewerben Sie sich bis zum 19. Dezember 2021!
read on
 Thu, 28. Oct. 2021   BE-Team

Vacancy (Postdoctoral Researcher, Application deadline 11th November 2021)

The chair is looking for a motivated and enthusiastic postdoctoral researcher. Please check the current vacancy notice provided here (pages 3 and 4 are in English). The application deadline is 11th November 2021.
read on
 Mon, 25. Oct. 2021   v.d.Goltz

Zweifel im Studium? Aktuelle Veranstaltung des ABZ zum Thema Studienfachwechsel

Recht früh, häufig zu Beginn des Studiums oder auch im späteren Verlauf, erleben viele Studierende das gewählte Studienfach oder Berufsziel als nicht (mehr) passend. Manchmal entspricht das gewählte Fach nicht den eigenen...
read on
 Fri, 15. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Digitale Informationsveranstaltung des International Office der MSM zu Möglichkeiten eines Auslandsstudiums

Am 22.11.2021 um 14 Uhr via Zoom
read on
 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

DiMento - Mentoring für Master- und Promotions-Studierende

im Übergang Studium - Beruf
read on
 Thu, 14. Oct. 2021   Stefan de Dios Panal

Mentoring-Gruppen im Studienjahr 2021/2022

Liebe Erstsemester der Bachelorstudiengänge BWL und Wirtschaftspädagogik, im Laufe der ersten Woche Ihres Studiums an der MSM ist Ihnen das Mentorenprogramm angekündigt worden, in dem Sie in Kleingruppen einzelnen Professorinnen...
read on
 Tue, 12. Oct. 2021   Stefan Krebs

Teilnehmerlisten der MSM Zusatzkurse im Wintersemester 2021/2022

Die aktuellen Listen sind online
read on

Currently showing 13 to 24 out of 198