In order to improve the study conditions for our students, the Mercator School of Management has invested study fees into 20 academic assistant positions that have been allocated to the different chairs in relation to their quantitative teaching performance. Academic assistants serve as the main link between students and chairs. In return, the chairs agree to a sanctioned service commitment, which formulates the main aims of the program.

The chairs that participate in the program sign a commitment which guarantees for the following services:

1. Every exam will be assessed within 4 weeks.

It takes 4 weeks maximum for the exam results to be published; the chairs strive to correct every exam within 2 weeks. Every chair permits the students access to their exam. In case of 3rd attempts an early assessment will be made possible.
 

2. Every thesis will be assessed within 6 weeks.Every thesis will be assessed within 6 weeks after submission.

After the grade has been released by the examination office, students are given the opportunity of a feedback meeting.
 

3. Every student receives a seminar slot without delay.

Numbers of seminar slots will not be limited - in case of shortages the chairs offer a second seminar. Every seminar qualifies as preparation for a diploma or master thesis.
 

4. Students receives the opportunity to write a bachelor/master/diploma thesis at the chair of their choice.

On condition that all examination requirements are fulfilled, students receive a thesis topic within 6 weeks.
 

5. Every email will be answered within 24 hours.

During office hours (Monday to Friday), students will receive a response to their emails within 24 hours. If an answer via email is not possible, a conversation via telephone or in person will be arranged promptly.
 

6. Lecture materials will be available 1 week before the lecture starts at the latest.

Lecture materials are available on the Internet or in the copy shop at least one week before the lecture starts. The chairs do not sell materials.
 

7. Training units will be offered for all relevant lectures.

If didactically useful, trainings will be offered by the chairs. Moreover, the chairs supervise tutorials and adjust the student tutors' performance to their own teaching program. 

 

 

Current MSM News

 Wed, 19. May. 2021   v.d.Goltz

Änderungen in der Masterlinie Supply Chain Management and Logistics

Informationsfolien online
read on
 Tue, 18. May. 2021   Lehrstuhl SO

Gastvortrag "Förderung eines umweltfreundlichen Mobilitätsverhaltens – Chancen und Herausforderungen vor, während und nach der Pandemie"

Sehr geehrte Studierende und Interessierte, im Rahmen unserer Lehrveranstaltung "Innovative Mobilitäts- und Logistikdienstleistungen" findet am Donnerstag, den 27.05.2021, um 8:30 Uhr über Zoom ein Gastvortrag statt. Dr. Inga...
read on
 Fri, 14. May. 2021   v.d.Goltz

Klausuranmeldephase für das Sommersemester 2021

10. bis 21. Mai 2021
read on
 Mon, 10. May. 2021

Reminder: jobMESSE 2021

Liebe Studierende, das Matching im Rahmen von talentefinder ist in vollem Gange. Sofern Sie noch nicht registriert sind, können Sie das aktuell noch nachholen unter dem folgenden Link: https://app.talentefinder.de/register/?join_...
read on
 Wed, 05. May. 2021   Wanja von der Goltz

Weitere Prüfungsplanung für das Sommersemester 2021

Liebe Studierende, heute möchten wir Sie über den aktuellen Stand der weiteren Prüfungsplanung für das laufende Sommersemester informieren. Für die Prüfungen des 1. Blocks (7. bis 11.6.) haben wir entschieden, noch einmal...
read on
 Fri, 30. Apr. 2021   Stefan de Dios Panal

ERASMUS Restplätze für das Sommersemester 2022

Liebe Studierende, eine Bewerbung für ein Auslandsstudium im Sommersemester 2022 ist für die nachfolgenden Partneruniversitäten der Mercator School of Management vom 05. Mai bis zum 30. Juni 2021 möglich: Université Catholique...
read on
 Fri, 30. Apr. 2021   Stefan de Dios Panal

DUE-Mobil Stipendium 2021

Bewerbung vom 07.04. bis zum 05.05.2021 möglich
read on
 Wed, 28. Apr. 2021

PwC Event - Asset & Wealth Management! Anmeldeschluss 3.Mai 2021!

Liebe Studierende, PwC lädt Sie herzlich zum virtuellen Event "Asset & Wealth Management" am 17.Mai 2021 um 14 Uhr ein. Den Eventflyer mit allen Details finden Sie hier.   Anmeldeschluss ist bereits am Montag, 3.Mai 2021! Die...
read on
 Wed, 28. Apr. 2021   Jutta Schneider

ECFS Online-Future Lab 2021

Liebe Studierende, liebe Mitarbeiter, ganz herzlich möchten wir Sie zur diesjährigen Workshopreihe „Geschäftsmodellinnovationen“ einladen, die von Mai bis Juli 2021 stattfinden wird. In vier interaktiven Workshops werden die...
read on
 Tue, 27. Apr. 2021   v.d.Goltz

Ergänzender Hinweis zur Veranstaltung/Prüfung "Einführung in die VWL"

Liebe Studierende, in den ersten Mentoring-Treffen des Sommersemesters sind vermehrt Fragen zur Veranstaltung/Prüfung "Einführung in die VWL" aufgetreten, weshalb wir hier noch einmal Klarheit schaffen wollen: - Für Studierende...
read on
 Mon, 26. Apr. 2021

jobMESSE 2021

Liebe Studierende, ab heute ist die jobMESSE 2021 in talentefinder veröffentlicht. Sie können sich unter dem folgenden Link registrieren und mit den teilnehmenden Unternehmen in Kontakt treten: https://app.talentefinder.de/regi...
read on
 Mon, 26. Apr. 2021   v.d.Goltz

Freiversuchsregelungen verlängert

Liebe Studierende, das Rektorat hat die Corona-Epidemie-Hochschulverordnung der vergangenen Semester weitgehend unverändert für das aktuelle Semester verlängert und veröffentlicht. Dort sind u. a. die Regelungen zu Freiversuchen...
read on

Currently showing 13 to 24 out of 234